השוק

ישראמקו מציגה רבעון חלש: מה גרם להכנסות לרדת?

חברת ישראמקו, הפועלת בתעשיית הנפט ומחזיקה בנתח של 29.75% במאגר תמר, פרסמה את תוצאותיה ברבעון השני של השנה. מנתוני הדו"ח, עולה שלצד השקעה בהרחבת כושר הייצור של מאגר תמר, החברה רשמה ברבעון ירידה בהכנסות וברווחים | כל הפרטים
מערכת ice |  1
מתקן שאיבת נפט (צילום Paul Lowry / flickr)
חברת ישראמקו, אשר פועלת בתעשיית הנפט ועוסקת בחיפוש, פיתוח והפקה של נפט, גז טבעי וקונדנסט במים הכלכליים של ישראל, פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני של השנה. החברה, שעובדת עם גורמים רבים בשוק, מדינות כמו ירדן ומצרים ואף מחזיקה בנתח של 
29.75% במאגר תמר, הציגה בנתוני הדו"ח ירידה ברווחים ובהכנסות. 
לפי נתוני הדו"ח הכנסות השותפות לאחר ניכוי תמלוגים במהלך הרבעון השני של השנה הסתכמו לכ-99 מיליון דולר, נתון שמעיד על ירידה לעומת הסכום שהושג ברבעון המקביל בשנה שעברה שעמד על 104 מיליון דולר. החברה הסבירה את הירידה של 7% בכמות הגז הטבעי שנמכר וציינה שזה נבע בשל הפסקה מתוכננת בהפקת גז ממאגר תמר למשך כ-12 ימים במהלך הרבעון, לצורך ביצוע עבודות תחזוקה שתוכננו מראש.
ישראמקו רשמה ירידה גם ברווח התפעולי תזרימי ברבעון שהגיע לסכום של 76 מיליון דולר, לעומת כ-87 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, הרווח הנקי ברבעון שני הסתכם לכ-31 מיליון דולר, לעומת כ-40 מיליון דולר ברבעון המקביל. הקיטון נובע מירידה בכמות הגז שנמכרה בעקבות ההפסקה המתכוננת בהפקה וכן מגידול בעלויות בעקבות ביצוע עבודות התחזוקה ועלייה בהוצאות התפעוליות.
עלות הפקת גז הטבעי והקונדנסט שנמכרו ברבעון השני הסתכמה לכ-20 מיליון דולר, לעומת כ-15 מיליון דולר ברבעון השני של 2023. העלייה נובעת בעיקר מגידול בעבודות התחזוקה שבוצעו במהלך הפסקת ההפקה, מגידול בעלויות תפעוליות שבוצעו במהלך הרבעון, וכן מהתייקרות פרמיות סיכון עקב המלחמה.
רון מאור, מנכ"ל ישראמקו, התייחס לנתוני הדו"ח וציין כי: "אנו מסכמים את הרבעון השני לשנת 2024, בו המשכנו להתקדם בהרחבת כושר הייצור של מאגר תמר, במטרה להגדיל את היקפי מכירות הגז הטבעי ללקוחותינו המקומיים והזרים. פרויקט ההרחבה מתקדם ועד ליום 30 ביוני 2024 בוצעו עבודות בהיקף כספי מצטבר בסכום כולל של כ-333 מיליון דולר (100%) בשלב הראשון של פרויקט ההרחבה, מתוך סכום כולל מוערך של כ-607 מיליון דולר (100%)".
מאור, המשיך בדבריו ומסר: "שלב זה צפוי להסתיים במהלך המחצית הראשונה של שנת 2025 ולהוביל להרחבת כושר הייצור מהמאגר לעד כ-1.6 BCF ליום. כמו-כן, אנו צפויים לקבל עד תום הרבעון השלישי של שנת 2024 החלטת השקעה סופית בנוגע לשדרוג מערכת ההולכה מחוץ לישראל, המהווה חלק מהשלב השני של פרויקט ההרחבה. בכוונתנו להמשיך ולהשקיע בפיתוח מקורות הגז של ישראל, במטרה לתמוך בחיזוק הביטחון האנרגטי של המדינה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מגולם, ירדה חזק (ל"ת)
    משה 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור