השוק

משרד האנרגיה אישר: הפקת הגז ממאגר תמר תורחב ב-60%

משרד האנרגיה הודיע כי הוא מקדם את הרחבת ההיצע ממאגר הגז תמר. מהלך זה מגיע לאחר שקודמה תוכנית להרחיב את היצע הגז הטבעי בכ-6 BCM בשנה
מערכת ice |  2
אסדת תמר (צילום אתר נובל אנרג'י)
משרד האנרגיה והתשתיות מקדם את הרחבת ההיצע של גז טבעי ממאגר תמר בכ-60%; אושר ייצוא גז טבעי נוסף למצרים: על פי הערכות גורמי המקצוע במשרד, הודות להרחבת ההפקה מהמאגר, יהיה קיים היצע זמין של גז טבעי המספיק לצרכי המשק המקומי לפחות עד לשנת 2048.
משרד האנרגיה והתשתיות פועל לקידום תכנית להרחבת היצע הגז הטבעי ממאגר תמר בכ-6 BCM בשנה החל משנת 2026, המהווים גידול של כ-60% ביכולת ההפקה של המאגר ביחס ליכולת הקיימת כיום, לטובת חיזוק הביטחון האנרגטי של מדינת ישראל וכן למען עידוד התחרות במשק הגז הטבעי.
זאת לאחר ששר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ, אישר את המלצתו של מנהל מינהל אוצרות טבע והממונה על הנפט במשרד האנרגיה והתשתיות, חן בר-יוסף, לאחר שנועץ במנהל רשות הגז הטבעי, משה גראזי, כנדרש על פי החלטת הממשלה.
שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ: "לאחר שווידאנו שאספקת הגז למשק הישראלי מובטחת, חתמתי כעת על אישור לתוספת ייצוא גז למצרים דרך מאגר "תמר". זהו צעד חשוב שיגדיל את הכנסות המדינה ויחזק את הקשר המדיני בין ישראל ומצרים. תודה לראש הממשלה נתניהו ולשר לשעבר שטייניץ שלא ויתרו על הוצאת הגז מהמים. אני לא אוותר על המשך הוצאתו לטובת כל אזרחי ישראל".
ההרחבה, הממתינה כיום להחלטת השקעה סופית של השותפות במאגר, תתבצע באמצעות הוספת קו הולכה שלישי מבארות תמר אל אסדת ההפקה, וכן שדרוג הציוד במערכת ההפקה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יפה מאוד,אבל מדוע ההגבלות??מספיק עם
    אורח 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הביורוקרטיה המיותרת שמסבכת ענינים.בעוד 20 שנה הגז שישאר בים לא יהיה שווה שבקל כי יהיו אנרגיות חלופויות,והמדינה תפסיד מליארדים.חכמי חלם יש כאן.
    סגור
  • גם עוד 40 שנה יהיה צורך בגז
    לילי 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנרגיות חלופיות לא יציבות (רוח , ושמש )
    סגור