השוק

עלבד מסכמת רבעון מוצלח עם הכנסות בגובה 440 מיליון שקל

יצרנית המגבונים ומוצרי ההיגיינה הנשית הישראלית, אשר פועלת גם בארה"ב ובאירופה פרסמה את תוצאותיה ברבעון השני של השנה. בין נתוני הדו"ח הכנסות בשווי 440 מיליון שקל ועלייה של 49% ברווח הנקי
מערכת ice | 
יעקב חן (צילום רמי זרנגר, shutterstock)
יצרנית המגבונים הלחים וספקית מוצרי ההיגיינה עלבד, דיווחה היום (חמישי), על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2024. התוצאות, משקפות את יישום תוכנית הנהלת החברה להתמקד בשוק המגבונים הלחים באירופה ובשוק ההיגיינה הנשית בארה"ב ומתבטאות בהמשך השיפור ברווח ובהמשך הקטנת החוב וחיזוק מעמדה העסקי של החברה.
ההכנסות של עלבד במהלך הרבעון הסתכמו ב-440 מיליון שקל, מה שמעיד על ירידה קלה לעומת הנתון של התקופה המקבילה שעמד על 447.4 מיליון שקל. אך במקביל, נרשם גידול במכירות בתחום המגבונים הלחים בניכוי קיטון במכירות בתחום ההיגיינה הנשית. סך הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2024 הסתכם ב-856.2 מיליון שקל, דומה להכנסות בסך 860.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2023.  
במהלך התקופה עלבד רשמה רווח הגולמי של 93 מיליון שקל. עלייה של 6% לעומת הנתון שהשיגה אשתקד שעמד על 87.5 מיליון שקל. בחברה מסבירים שהעלייה ברווח הגולמי נובעת בין היתר בשל שיפור הרווחיות בתחום פעילות המגבונים הלחים.
הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות הסתכם ברבעון השני של 2024 ב-33.8 מיליון שקל לעומת 23.6 מיליון שקל ברבעון המקביל מה שמציג עלייה של כ-43%. הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות במחצית הראשונה של 2024 הסתכם ב-59.5 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 41.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2023.
הרווח הנקי מפעילות נמשכת הסתכם ברבעון השני של 2024 ב-14.9 מיליון שקל לעומת 10 מיליון שקל ברבעון המקביל – עלייה של 49%. הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2024 הסתכם ב-24.4 מיליון שקל, לעומת רווח של 16.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2023.
הרווח הנקי הסתכם ברבעון השני של 2024 ב-15.2 מיליון שקל לעומת 6.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. במחצית הראשונה של 2024 הסתכם הרווח הנקי של החברה ב-29.7 מיליון שקל, לעומת רווח של 8 מיליון שקל בתקופה המקבילה, וכלל רווח מפעילות מופסקת (של המגבונים בארה"ב) בסך של 5.3 מיליון שקל כתוצאה מהסכם הפשרה שגובש לשחרור הפיקדון וסיום הסכם השכירות עבור המרכז הלוגיסטי.
יעקב חן, מנכ"ל עלבד התייחס לנתוני הדו"ח ומסר: "תוצאות הרבעון השני של שנת 2024 משקפות את המשך יישום תוכנית המיקוד והשיפור ברווחיות החברה. עלבד מדווחת על רווח נקי של כ-15 מיליון שקל ברבעון ומצליחה לשפר את התוצאות, גם בתנאי שוק משתנים, הודות לגמישות העסקית והניהולית ולשמירה מוקפדת על רמת ההוצאות התפעוליות. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-58 מיליון שקל, לאור הגידול במכירות והשיפור ברווחיות מגזר המגבונים באירופה ובישראל, ולמרות ירידה ברווחיות התפעולית במגזר ההיגיינה הנשית, המתאפיין עדיין בעודפי מלאי".
חן, המשיך בדבריו: "הרווחיות התפעולית במגזר המגבונים הלחים הגיעה ברבעון השני של השנה לקרוב ל-9% מסך הכנסות המגזר ומייצגת את מעמדה העסקי והתחרותי הגבוה של עלבד בקרב לקוחותיה באירופה.
בהמשך חן, התייחס לפעילות של עלבד בארה"ב ואירופה ואמר: "בתחום ההיגיינה הנשית עלבד מתמודדת עם עודפי מלאי בחלק משוק הרשתות בארה"ב, אך פועלת במקביל לביסוס מעמדה כספקית הגדולה בארה"ב לייצור טמפונים למותגים פרטיים ורשמה במהלך חודש מאי השנה פטנט בארה"ב לטמפון חדש שפיתחה העשוי בד בטכנולוגיית ספאנלס. בנוסף, עלבד נערכת להפעלת קו הייצור החדש בדימונה בשנת 2025, אשר יאפשר לחברה לייצר מוצרים ירוקים, בהתאם לדרישות הרגולציה האירופית, ולחזק עוד יותר את יתרונה התחרותי לשנים קדימה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה