השוק

משרד התקשורת יעביר כסף לחברות הסלולר - זו הסיבה

כחלק מההיערכות להסלמה במלחמה ובכלל כחלק מתהליך למידה של צורכי המדינה בשעת חירום, הודיע משרד התקשורת שיעביר כסף לחברות התקשורת כדי לרכוש גנרטורים שיאפשרו לרשתות לעבוד גם בתרחיש קיצון
ניצן כהן | 
שלמה קרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
כחלק מלמידת הצרכים של המערכות האזרחיות (פחות או יותר) בתרחישי קיצון הופנמה העובדה שחברות התקשורת צריכות לעבות את היתירות שלהן, כלומר שאתרי הסולר יוכלו לספק שירותים גם בתרחישי קיצון. עכשיו נסביר לרגע שבלאו הכי החברות האלה עשו לא מעט התאמות מאז שהחלה המלחמה אולם נוצר צורך לעודד אותן להגדיל את שולי הביטחון שלהן.
באופן עקרוני משרד התקשורת פרסם קול קורא במסגרתו הוא יעמיד כ-3 מיליון שקל (סכום נמוך אבל בכל זאת משהו) כדי שחברות הסלולר יעשו בו שימוש להגדלת שולי הביטחון האנרגטי שלהן. וזה שאומר שאם לפחות באופן תיאורטי חברות הסלולר יעשו שימוש בכסף הזה, למרות שהוא נמוך, הן יוכלו לשמור על רציפות תפעולית למשך פרקי זמן ארוכים יותר בתרחישי קיצון (הדגש כאן הוא תרחיש קיצון).
ממשרד התקשורת נמסר כי המשרד מרחיב את פרויקט העיבוי האנרגטי לדרום במסגרת "מנהלת תקומה", בכדי להבטיח את הרציפות התפקודית במצבי חירום.
"בדומה לפרויקט העיבוי האנרגטי שיצא לפועל בצפון, משרד התקשורת פרסם אתמול (ד') קול קורא לשיפור העיבוי האנרגטי באתרי הסלולר למתן תקשורת רציפה במצבי חירום. 
זאת לאור אירועי ה - 7.10 והפגיעה המרובה שנגרמו לתשתיות במרחב העוטף.
"הרציפות התפקודית תאפשר מעבר מידע חיוני מרשויות הממשלה וגופי הביטחון לתושבים הנמצאים באזורי העימות שתועדפו על ידי רחל (רשות חירום לאומית). תחילה יבוצע העיבוי לאתרי סלולר במרחק של עד 3 ק"מ מהגבול עם רצועת עזה ולאחר מכן, כתלות בתקציב, יורחב לאתרים במרחק של 3 - 7 ק"מ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה