השוק

ענקית האנרגיה הסולארית נכנסת לפשיטת רגל: חייבת סכומי עתק

חברת האנרגיה הסולארית מארה"ב SunPower נקלעת למשבר: מגישה בקשת פשיטת רגל ומוכרת חלקים מפעילותה בעשרות מיליוני דולרים
מערכת ice |  1
צילום shutterstock, ויקיפדיה-Hanay
חברת האנרגיה הסולארית האמריקאית SunPower הודיעה ביום שני על הגשת בקשה לפשיטת רגל במסגרת פרק 11 בארצות הברית. במקביל, החברה חתמה על הסכם "סטוקינג" עם חברת Complete Solaria למכירת חלק מעסקיה תמורת 45 מיליון דולר במזומן.
הסכם "סטוקינג הורס" הוא מנגנון המשמש כהצעה התחלתית או מינימלית מקובלת, שמציעים אחרים מתחרים צריכים לעבור אם הם מעוניינים לרכוש את הנכס או החברה. Complete Solaria, חברה לטכנולוגיה, שירותים והתקנה סולארית הממוקמת בקליפורניה, תרכוש את עסקי Blue Raven Solar של SunPower, את עסקי הבתים החדשים שלה, ואת רשת הסוכנים שאינם מבצעים התקנות.

מעניין לציין כי SunPower רכשה את Blue Raven תמורת 165 מיליון דולר בשנת 2021, סכום הגבוה משמעותית מהמחיר בו היא נמכרת כעת. בדיווח לבית המשפט לפשיטות רגל בדלאוור, SunPower הצהירה על נכסים והתחייבויות בטווח של 1 מיליארד עד 10 מיליארד דולר.
SunPower הודיעה כי בכוונתה להמשיך בתהליך מכירה עבור הנכסים הנותרים שלה. לאחר השלמת תהליך המכירה, החברה מתכננת לחסל את הנכסים הנותרים ולבצע סגירה יעילה של פעילותה. משבר זה לא הגיע בהפתעה מוחלטת. מוקדם יותר השנה, SunPower הודיעה על תוכניות לצמצם את כוח העבודה שלה בכ-1,000 עובדים, לסגור את מיקומי ההתקנה הביתיים של SunPower ולסגור את מכירות SunPower Direct.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סולאראדג' באותו כוון (ל"ת)
    ישראל 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור