השוק

הבורסות מוציאות קיטור: עליות שערים של יותר מ-1%

אחרי הירידות החדות אתמול, הבורסה מוציאה קיטור ונראה כי המשקיעים מזהים הזדמנויות שנוצרו; אתמול סגר מדד הבנקים בעליות והיום מצטרפים אליו שאר המדדים
ניצן כהן | 
בורסה בישראל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
עליות שערים נרשמות הבוקר בבורסה וזאת אחרי הירידות החדות אתמול. המסחר מתנהל הבוקר כשהמדדים הכבדים עולים ביותר מ-1% ולמעשה מתקנים את הירידות החדות שנרשמו אתמול, מה שמגביר את ההערכה שאתמול היה זה רגע אחד של פניקה שאחזה במשקיעים, בלי סיבה נראית לעין.
באסיה נרשמות עליות שערים חדות ואחרי שמדד הניקיי היפני צלל אתמול ביותר מ-12% ורשם את יום המסחר הגרוע ביותר מאז "יום שני השחור" בשנת 1987 מתקן היום ולקראת סיום המסחר שם הוא עולה בכמעט 11%. בהונג קונג יורד מדד ההנג סנג בשיעורים נמוכים מאוד אבל כאן נזכיר שההנג סנג לא היה חלק מהפניקה של אתמול.
בשוק המט"ח הדולר מתייצב ברמות גבוהות של 3.82 שקל, האירו ברמה של 4.17 שקל והפאונד נסחר ברמה של 4.87 שקל. מה שמשקף באופן טבעי את המתיחות במישור הביטחוני.
החוזים על המדדים המובילים בניו יורק נסחרים בעליות שערים, מנה שמשקף שוב את ההערכה שאתמול היה יום חריג שלא ברור מה גרם לו, אבל זה נושא לחוקרים שחוקרים את  העבר.
בתל אביב אם כן, ניתן לראות עליות שערים נאות. אתמול באופן מעניין למדיי רשם מדד הבנקים עלייה של 0.9% וזאת באופן מנוגד למגמה השלטת אתמול במסחר בבורסה. הבוקר עולה מדד הבנקים ב-0.3% ונראה שאתמול היו אלה המשקיעים המוסדיים שאספו  סחורה  במחירי פניקה.
בשבוע הבא יפרסמו הבנקים הגדולים את הדוחות הכספיים שלהם ואם לא יהיה משהו בלתי צפוי הרי שהמערכת צפויה להציג ביצועים לא רעים שמשקפים את הריבית הגבוהה והאינפלציה הגבוהה שמגדילה. מניית בנק הפועלים עולה ב-0.12%, לאומי עולה ב-0.57%, מזרחי עולה ב-0.3%, דיסקונט עולה ב-0.37% והבינלאומי יורדת ב-0.14%.
מניות הנדל"ן נסחרות בתקופה האחרונה בתנודתיות שההסבר לה נעוץ בהערכות עד כמה המלחמה תתארך ונסביר. כרגע עולם הנדל"ן סובל משתי בעיות. הבעיה הראשונה היא הריבית הגבוהה שמרחיקה לקוחות מאתרי המכירות ומכבידה על הוצאות המימון של הקבלנים והבעיה השניה היא היעדר ידיים עובדות באתרים כשהלחשים בשוק הזה מדברים על קושי בקליטת עובדים מהודו וזה מחייב בדיקה מחדש עד כמה ניתן יהיה להשלים פרויקטים בזמן.
מניות חברות הקניונים מתקנות היום ועולות וזאת מתוך אמונה/ הערכה שאם המלחמה לא תגלוש למקומות לא רצויים הרי שיכולת ההתאוששות של הצרכן הישראלי היא משמעותית והיא תחזיר אותו לקניונים מעיין פיצוי על כך שלא טס לחו"ל וכן הלאה. מניית עזריאלי עולה ב-0.6%, מליסרון עולה ב-0.85% וביג עולה ב-0.5%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה