השוק

יוליוס בר בתחזית דרמטית: "צופים הורדות ריבית בספטמבר ודצמבר"

לטענת דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי ביוליוס בר, נרשמת ודאות כי הפד יתחיל להוריד את שיעורי הריבית בישיבת הוועדה הפדרלית לשוק הפתוח בספטמבר. דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי ביוליוס בר: "דו"ח שוק העבודה בארה"ב לחודש יולי היה חלש באופן כללי, עם צמצום בגידול במשרות, צמיחה מתונה בשכר, ואבטלה גבוהה יותר"

מערכת ice | 
יוליוס בר (צילום shutterstock, vecteezy)
דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי ביוליוס בר, בנק ניהול העושר, מודיע כי שוק העבודה בארה"ב חווה מגמת ירידה בחודש יולי האחרון. בניתוח המעמיק שביצע דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי ביוליוס בר, נכתב: "דו"ח שוק העבודה בארה"ב לחודש יולי היה חלש באופן כללי, עם צמצום בגידול במשרות, צמיחה מתונה בשכר, ואבטלה גבוהה יותר. שוק העבודה האמריקאי ממשיך להתקרר בקצב מואץ, מה שמרמז על כך שהביקוש והאינפלציה יתמתנו ככל שהשנה תתקדם".
לטענת הכלכלן הראשי של בנק יוליוס בר, נרשמת ודאות כי הפד יתחיל להוריד את שיעורי הריבית בישיבת הוועדה הפדרלית לשוק הפתוח בספטמבר. "הספקולציות גוברות לגבי הורדה נועזת יותר של 50 נקודות בסיס. יחד עם נתונים כלכליים חלשים אחרים בארה"ב, גובר הסיכון שהפד יוריד את הריבית בצורה אגרסיבית יותר מתחזיתנו להורדות הדרגתיות", כך ציין קוהל.
דו"ח התעסוקה ביולי הפתיע עם עלייה חלשה יותר במשרות שאינן חקלאיות של 114,000. הוריקן ברייל היה אחראי חלקית לתוספת המשרות החלשה, אך העלייה המוגבלת בהיעדרויות הקשורות למזג האוויר מרמזת שהתקררות שוק העבודה משקפת גם נתונים כלכליים חלשים יותר. 
סקר משקי הבית האלטרנטיבי הראה תוספת משרות חלשה אף יותר של 67,000 משרות בלבד לאחר עלייה חזקה ביוני. שיעור האבטלה עלה ל-4.3%, מה שמאשר את ההערכה ששוק העבודה האמריקאי מתקרר מהר יותר מהצפוי.
ההתקררות הרחבה בשוק העבודה האמריקאי, יחד עם נתוני הפעילות החלשים, הובילו לדיון האם הפד מפגר אחרי העקומה והמתין זמן רב מדי על מנת להקל את מדיניותו המוניטרית. 
בעקבות כך, ציין קוהל: "אנו מכירים בכך ששוק העבודה האמריקאי מתקרר באופן שיגביל את הביקוש וימתן את האינפלציה ככל שהשנה תתקדם. במקביל, תוספות המשרות והאבטלה הנמוכה עדיין תומכות בצמיחת הצריכה הפרטית כמנוע העיקרי להתרחבות הכלכלית של ארה"ב".
עוד הוסיף קוהל: "אנו צופים שהצמיחה בארה"ב תאט לקצב שנתי של 2% במחצית השנייה של 2024 מ-2.8% ברבעון השני של 2024, מה שיאפשר לפד להפחית בהדרגה את שיעורי הריבית בישיבותיו בספטמבר ובדצמבר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה