השוק

בנק דיסקונט: התגובה של השווקים לנתונים בארה"ב - אגרסיבית מידי

נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט מעריכה שהתגובה של השווקים לנתוני שוק העבודה האמריקאי - אגרסיבית מידיי; השוק צופה ריבית בארה"ב של 4.1% בסוף השנה
ניצן כהן | 
נירה שמיר (צילום רמי זרניגר, Magma Images, shutterstock)
בסוף השבוע פורסמו נתוני התעסוקה של הכלכלה האמריקאית שמתחילים להצביע על קצב נמוך יחסית של תוספת משרות בכלכלה הגדולה בעולם וזה סימן ראשון להיחלשות של שוק העבודה. כלומר, הריבית הגבוהה מתחילה לחלחל לכלכלה הריאלית. המשקיעים בוול סטריט חוששים מגלישה למיתון ומכאן החלה תגובת שרשרת בשווקים.
הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט, נירה שמיר, מעריכה שתגובת המשקיעים לנתונים היא אגרסיבית מידי. "שוק האג"ח הממשלתי בארה"ב הושפע במהלך השבוע החולף מהודעת הריבית, מנתוני שוק העבודה ומפרסום דוחות כספיים שהגבירו החשש ממיתון. כתוצאה, נרשמה ירידת תשואות חדה ועליה נוספת בשיפוע העקום, שלוו בירידה חדה בציפיות הריבית. במצטבר ירדו התשואות ל-10 שנים ב- 40 נ"ב, והתשואות לשנתיים - ב-48 נ"ב.
"השווקים צופים כי הריבית בסוף השנה תעמוד על 4.1%, כלומר: מעל ארבע הפחתות ריבית, אנו מעריכים כי הפחתת הריבית תהיה מתונה יותר, והריבית בסוף השנה תעמוד על 4.6%, כאשר הסיכון לתחזית נוטה מטה.
"להערכתנו, תגובת השוק לנתוני שוק העבודה הינה תגובה אגרסיבית מדי, ולכן, לדעתנו, הסיכוי לעליית תשואות גבוה מהסיכוי לירידה נוספת" כותבת שמיר ללקוחות הבנק בסקירה השבועית שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה