דיגיטל וטק

יוליוס בר חושף: האם גוגל ומטא מסתכנות בעקבות פיתוחי ה-AI?

מאת'יו רכטר, ראש תחום אסטרטגיית מניות בבנק ניהול העושר יוליוס בר, ערך סקירה כלכלית במסגרתה התייחס לחברת האם של גוגל, אלפבית, כמו גם למטא, וחשף כי הן נמצאות בסיכון סביב סוגיות משפטיות הנוגעות להגבלים עסקיים, תחרות בשוק החיפוש ורגולציה על בינה מלאכותית
מערכת ice | 
גוגל ג'ימני (צילום shutterstock)
מאת'יו רכטר, ראש תחום אסטרטגיית מניות בבנק ניהול העושר יוליוס בר, ערך היום (שני) סקירה כלכלית בנוגע למספר נושאים, בהם שוק התקשורת, הבחירות בארצות הברית, התחרות בשוק והרגולציות בנוגע לבינה המלאכותית.
"תחום התקשורת דורג במקום השני מבחינת ביצועים בשוק ההון מאז תחילת 2023, מיד אחרי טכנולוגיות טכנולוגיית המידע (IT), שהצליחה בפער גדול על שוק המניות הרחב (69% תשואה לעומת 40%).
הביצועים הגבוהים נבעו בעיקר מהביצועים המדהימים של שתי מניות: אלפבית, חברת האם של גוגל וחברת מטא, המהוות 60% ממדד סקטור התקשורת, שעלו ב-89% ו-288% באותה תקופה, בהתאמה. שתי החברות נהנו במידה רבה מעליית הבינה המלאכותית הגנרטיבית (AI) וכן מתוצאות תפעוליות חזקות.
לאור כך החלטנו לקחת כמה צעדים אחורה והורדנו את דירוג הסקטור בחזרה לנייטרלי, זאת מכיוון שיתרון צמיחת הרווחים ממנו נהנה המגזר בשנתיים האחרונות הולך ומתמעט, בעוד הערכות השווי מצויות מעל הממוצע של עשר שנים.
יתר על כן, סוגיית הבחירות בארה"ב עשויה להעלות את ההעדפה בשוק למניות קטנות/בינוניות ומחזוריות. בנוסף להאטת מומנטום הצמיחה, ישנם סיכונים חדשים עבור חברות כמו אלפבית, סביב סוגיות משפטיות הנוגעות להגבלים עסקיים, תחרות בשוק החיפוש ורגולציה על בינה מלאכותית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה