השוק

האינפלציה צונחת: הבנק המרכזי באירופה יוריד את הריבית בקרוב?

דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי בבנק ניהול העושר יוליוס בר, ערך  סקירה בנוגע למצב הכלכלה בגוש האירו, ונגע בשאלה האם הבנק האירופי המרכזי יוריד את הריבית בקרוב על רקע הצמיחה הכלכלית לאחרונה במדינות היבשת
מערכת ice | 
יוליוס בר (צילום shutterstock, vecteezy)
דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי בבנק ניהול העושר יוליוס בר, ערך היום (רביעי) סקירה בנוגע למצב הכלכלה בגוש האירו, ונגע בשאלה האם הבנק האירופי המרכזי יוריד את הריבית בקרוב.
"כלכלת גוש האירו צמחה ב-0.3% ברבעון השני של השנה, בהתאם לפוטנציאל הצמיחה של הכלכלה. אנו צופים שכלכלת גוש האירו תמשיך להתרחב באותו קצב במחצית השנייה של השנה ותעלה את תחזית הצמיחה לשנה כולה לשנת 2024 ל-0.8%.
אמנם טרם פורסמו פרטים על מנועי צמיחה ספציפיים, אך צמיחה חלשה מהצפוי בגרמניה עקב השקעות מאכזבות, ונתוני ביקוש מקומי חלש מצרפת מצביעים על כך שתרומה החיובית לצמיחה היא דווקא מהייצוא, בעוד שתחום ההשקעות לא עומד בקצב עקב תנאי מימון לא אטרקטיביים, ואי ודאות כלכלית ופוליטית. צמיחת הצריכה הפרטית מתחילה להתאושש על רקע אינפלציה נמוכה יותר, צמיחה איתנה בשכר ומצב תעסוקה טוב.
אנו צופים עלייה בתרומת הצריכה הפרטית לצמיחה ככל שהשנה תתקדם. בנוסף לגורמים הלוקליים, מומנטום הצמיחה העולמי שהתחזק בחודשים האחרונים, במיוחד העלייה בביקוש מארה"ב, סייע לעורר גם את היצוא בגוש האירו.
לאור האינפלציה שעומדת על קרוב ל-2% והצמיחה שכרגע מתונה מספיק כדי לא ליצור לחצים אינפלציוניים מקומיים, אנו עדיין רואים סיבות טובות לבנק המרכזי של אירופה להוריד את הריבית שלו בישיבתו הבאה ב-12 בספטמבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה