השוק

דור אלון בעסקת ענק: זו רשת הסופרמרקטים שמוזגה אליה

הממונה על התחרות אישרה את המיזוג בין דור אלון (AM:PM) ואלמה מרקט- תחת תנאי מבני של מכירת חנויות
מערכת ice |  1
דור אלון (צילום שי אפגין, shutterstock)
הממונה על התחרות אישרה בשבוע האחרון בכפוף לתנאים את המיזוג בין דור אלון ניהול מתחמים קמעונאיים בע"מ ואלמה מרקט קימעונאות ל.ה בע"מ. המיזוג אושר תחת תנאי מבני של מכירת חנויות ואיסור הפעלת חנויות במקומות מסוימים. 
דור אלון היא הבעלים של רשת AM:PM ושל חנויות הנוחות וחנויות מכולת תחת המותג "סופר אלונית". סניפי AM:PM פרוסים בעיקר באזור המרכז ובפרט בתל אביב. אלמה היא רשת קמעונאית קטנה עם מספר סניפים באזור המרכז.

במסגרת בדיקת המיזוג עלה כי סוג החנויות שמפעילים הצדדים – חנויות עירוניות קטנות שפתוחות 24/7 – הן תחליף קרוב בעיני הצרכן בהשוואה לחנויות מסוגים אחרים (כמו חנויות דיסקאונט או חנויות שפתוחות בשעות מוגבלות יותר). 
בנוסף, העלתה הבדיקה שמספר סניפים של אלמה ו-AM:PM נמצאים בקרבה גיאוגרפית משמעותית באזור תל אביב, שמתאפיין בדפוסי צריכה הכוללים הליכה ברגל למרחקים קצרים יחסית. 
מסקנת הבדיקה היתה שאם המיזוג יאושר כפי שהוא קיים חשש שהחברה הממוזגת תחזיק בכוח שוק משמעותי באזורים גיאוגרפיים מסוימים בתל אביב, כך שיהיה בידה להביא לעליית מחיר או לפגוע בתנאי השירות לצרכנים ללא חשש מריסון תחרותי מספק על ידי מתחרים אחרים. לאור האמור אישרה הממונה את המיזוג בתנאים שקובעים כי לפני ביצוע המיזוג (fix it first) אלמה תעביר את הזכויות בחנות שהיא מפעילה ברחוב דיזנגוף 191 לידי צד ג', שיאושר מראש על ידי הממונה. 
בנוסף, בהתאם להודעת הצדדים, חנות נוספת של אלמה ברחוב דיזנגוף 124, כבר הועברה לצד ג' והיא איננה חלק מעסקת המיזוג. בין היתר נקבע בתנאים כי הצדדים לא יפעילו חנויות בשני המיקומים במהלך חמש שנים מביצוע המיזוג.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לעצור תחרות!
    ממשלה דוחה 08/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לממשלה על זה שהיא מורידה תחרות פשוט בושה
    סגור