השוק

אנלייט השלימה סגירה פיננסית עם 8 בנקים לפרויקט הגדול ביותר שלה

אנלייט השלימה סגירה פיננסית לפרויקט הגדול ביותר שלה שצפוי לעלות למעלה מ-800 מיליון דולר; הסגירה הפיננסית היא לרכיב האגירה בפרויקט; גלעד יעבץ: הסגירה מקדמת אותנו להפוך לשחקן משמעותי בשוק האמריקאי
ניצן כהן | 
גלעד יעבץ (צילום אנלייט)
אנלייט השלימה היום סגירה פיננסית עבור מרכיב האגירה בפרויקט הדגל Atrisco שבניו מקסיקו. בחודש דצמבר 2023 עדכנה החברה על סגירה פיננסית למרכיב הסולארי של הפרויקט, והסגירה הפיננסית הנוכחית, משלימה את המימון ושותף המס של הפרויקט כולו.
פרויקט Atrisco הוא הפרויקט הגדול ביותר שהוקם על ידי החברה עד היום ומשלב ייצור סולארי בהספק של 364 מגה וואט ואגירה בהספק של 1.2 גיגה וואט שעה. עלות הקמת הפרויקט על  כ-827 מיליון דולר וממומנת על ידי חוב בסך של 290 מיליון דולר ושותף מס בסך של 420 מיליון דולר. ההון העצמי שיושקע על ידי אנלייט בפרויקט יסתכם בכ- 117 מיליון דולר (כ-14% מעלות הפרויקט). הפרויקט נמצא כעת בשלב הבדיקות והיערכות להפעלה מסחרית מדורגת, כאשר הפעלה מסחרית מלאה של הפרויקט צפויה בהמשך השנה.
במסגרת הסגירה הפיננסית חתמה אנלייט, באמצעות חברת הבת קלינרה, על הסכם מימון הקמה עם קונסורציום של שמונה בנקים גלובאליים בראשות HSBC, בסך כולל של 401 מיליון דולר, אשר ישמש למימון הקמת מרכיב האגירה בפרויקט. עם המעבר להפעלה מסחרית, הלוואה זו תומר להלוואה ארוכת טווח בסך של 185 מיליון דולר מאותה קבוצת בנקים, וכן 222 מיליון דולר מ-US Bank כשותף המס בפרויקט.
החוב לטווח ארוך נושא ריבית שנתית כוללת (ריבית בסיס מגודרת בתוספת מרווח) בשיעור של כ-5.6% - 5.9%, עם לוח סילוקין ל-20 שנה, ואפשרות למימון מחדש של יתרת החוב שטרם נפרעה לאחר תקופה של 5 שנים. קונסורציום הבנקים האמריקאיים והבינלאומיים הגדולים שבחרו לקחת חלק במימון הפרויקט, תנאי המימון האטרקטיביים, ומרווח הריבית הנמוך, מביעים הבעת אמון של גורמי המימון בפרויקט ובחברה. פרויקט Atrisco זכה בזיכוי מס נוסף בהיקף של 10% בגין Energy Community adder הודות למרכיב ה- brownfield.
 בעקבות הסגירה הפיננסית של מרכיב האגירה, החברה צופה למשוך בשבועות הקרובים, החזר הון עצמי בסך של כ-234 מיליון דולר, אשר ישמש למימון פרויקטים נוספים אשר נכנסים להקמה.
גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט: "הקומפלקס הענק ב- Atrisco, המשלב אנרגיה סולארית ואגירה  הינו פרויקט דגל של אנלייט בארה"ב. הסגירה הפיננסית עליה אנו מעדכנים היום, לרבות איכות הקונסורציום ותנאי המימון, מהווה אבן דרך נוספת בהתבססותה של אנלייט  כשחקן משמעותי בשוק האמריקאי. השלמת הקמתו של הפרויקט מתבצעת בהתאם ואף בהקדמה לתכנית. החברה נערכת להפעלה מסחרית מלאה של הפרויקט, אשר מצוי כבר בשלבי בדיקות, לרבות הזרמת חשמל לרשת וייצור הכנסות ראשוניות. אנו מצויים בעיצומה של תוכנית הקמה מואצת בארה"ב, שהופכת לשוק משמעותי עבורנו, ומשלימה את ההספק הגדול שלנו באירופה ובישראל, שממשיך להתפתח במקביל. Atrisco מהווה צעד גדול ומשמעותי נוסף במהלך ההתרחבות העצום הזה."
פול סנואו, Head of Renewables, Americas, HSBC Infrastructure Finance: " HSBCגאה לתמוך באנלייט בהמשך פיתוח פרויקט Atrisco באמצעות תוספת מרכיב האגירה לשדה הסולארי. שיתוף הפעולה הרב-לאומי מהווה עדות לשאיפה המשותפת שלנו למעבר לעתיד ללא פליטת פחמן."
קולין וות'רספון, Senior Vice President and Business Development Officer, U.S. Bancorp Impact Finance: "אנו שמחים לשתף פעולה עם קלינרה, כחלק ממחויבותנו הארוכה לסייע במעבר לכלכלה ירוקה יותר. עם השלמת מימון זה, אנו מרחיבים את פלטפורמת המימון הסביבתית שלנו באמצעות מעטפת אחת הכוללת מימון פרויקטאלי ושותף מס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה