השוק

"קשה לראות את המניות הקטנות מניבות תשואות עודפות לאורך זמן"

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב אומר שאמנם התמחור של המדדים הגדולים בניו יורק גבוה, אבל גם התמחור של המניות הקטנות לא נמוך בכלל; ומה הוא חושב על התוכנית הכלכלית של טראמפ
ניצן כהן | 
אלכס זבז'ינסקי (צילום רמי זרנגר)
"השווקים מושפעים כעת משתי ההתפתחויות – התגברות הציפיות להורדת הריבית בארה"ב ועלייה בסיכוי לבחירתו של טראמפ. הציפיות להורדת הריבית עוררו את המניות של החברות הקטנות שזינקו בכמה ימים אחרי פרסום מדד המחירים בארה"ב. אנחנו לא חושבים שהמגמה תמשך לאורך זמן" כותב אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב.
"ראשית, כפי שהצגנו בשבוע שעבר, בתחילת התקופות של הורדת הריבית בארה"ב שהיו בעשורים האחרונים המדדים הקטנים הציגו לרוב ביצועים חלשים יותר מאשר מדדי החברות הגדולות.
"שוק המניות של היום שנשלט ע"י זרימת הכסף הפאסיבי שנכנס בעיקר למדדים הגדולים, הרבה פעמים בהוראה אוטומטית (הפרשות לפנסיה למסלולי S&P500 יש גם בארה"ב), קשה לצפות לביצועים עודפים לאורך זמן של המניות הקטנות. כדי שזה יקרה צריך הרבה כסף של מנהלי השקעות אקטיביים, שהולכים ונכחדים.
"בהקשר לכסף הפאסיבי נציין שאם השוק יעבור לירידות ממושכות, המדדים הגדולים צפויים להציג ביצועים נחותים יותר בגלל הכסף הפאסיבי.
"ההיחלשות המסתמנת בכלכלה האמריקאית עלולה לפגוע יותר בחברות המקומיות הקטנות יותר. מבחינת התמחור, מכפילי הרווח החזויים של S&P500 ו-Nasdaq אכן גבוהים מהממוצע של 20 השנים האחרונות. אולם, גם המדדים הקטנים לא ממש זולים. המכפיל של Russell 2000 גבוה מהממוצע ההיסטורי והמכפילים של SmallCap ו-Midcap דומים לממוצע.
"לכאורה, התוכניות הכלכליות של טראמפ אמורות לתמוך בחברות האמריקאיות הקטנות יותר, עם הפחתת התחרות בעקבות הטלת המיסים על היבוא והיחלשות הדולר. אולם, מדיניות דומה בקדנציה הראשונה שלו עזרה יותר ל-S&P500 ובמיוחד ל-Nasdaq שהשיגו תשואות הרבה יותר גבוהות מאשר מדדי המניות הקטנות. גם בתקופתו מניות סקטור הטכנולוגיה הציגו את הביצועים העודפים על פני שאר הסקטורים האחרים ודווקא חברות האנרגיה, שהיו אמורות ליהנות ממדיניותו ירדו" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה