השוק

בכירים במשרד התקשורת: "הקנסות על חברות הסלולר יופחתו משמעותית - הטענות מוצדקות"

גורמים במשרד התקשורת פועלים להפחתת הקנסות על חברות הסלולר לסכומים סמליים; בדיקות גילו כי החברות מספקות מענה הולם באזורים ש"אינם ריכוזי אכלוסיה" ובמקומות בהם אין תשתית סלולר מתקדמת - לא ניתן לפרוש בגלל מגבלות ביטחוניות; גורם במשרד: "יש כאן ניסיון לרצות את השר"
ניצן כהן | 
מגדל תקשורת (צילום Pixabay)
בחודש מרץ הטיל משרד התקשורת עיצומים של כמעט 9 מיליון שקל על חברות הסלולר מאחר שלטענתו החברות לא פרשו את שירותי הדור הרביעי בשורה של מקומות בישראל. ל-ice נודע כי במשרד התקשורת חלוקים גורמים בכירים על עצם הטלת העיצומים וכפי הנראה בפשרה שתתגבש בתוך המשרד, יופחתו העיצומים לסכומים סמליים בלבד.
נסביר לרגע את הדברים. חברות הסלולר: פלאפון, פרטנר, סלקום והוט היו אמורות לפרוש שירות דור 4 בכל מקום בו הם פורשות תשתיות. בשורה של מקומות החברות לא פרשו את הדור הרביעי כשלטענת משרד התקשורת מדובר במקומות בהם נדרשים שירותי סלולר בעיקר לצורכי חירום, קרי שניתן יהיה להזעיק את כוחות הביטחון במקרי חירום.
העיצומים התקבלו בחברות הסלולר בפליאה שכן בשורה של אזורים גיאוגרפיים עליהם מלין משרד התקשורת שלא נפרשה בהם תשתית, לא ניתן כלל לפרוש תשתית כזו כשבחלק מהמקומות מדובר באזורים בהם צה"ל אינו מתיר כניסת אזרחים. בחלק מהמקומות לא ניתן להיכנס כבר שנים רבות (בשל צורכי ביטחון) וכן הלאה.
אולם חלק מהטענות של משרד התקשורת נמצאות מעניינות - לא היו נכונות וכאן מדובר על מספר כבישים בהם אין דור 4. גורמי מקצוע במשרד התקשורת מסרו ל-ice כי בדיקות שנעשו בכבישים האלה הסתבר שחברות הסלולר מעניקות שירותי דור 3 (ולא דור 4) כך שלמעשה נושא היכולת להזעיק את שירותי החירום במקרה הצורך באזורים האלה, מתאיין שכן ניתן להוציא ולקבל שיחות באמצעות רשתות הסלולר ללא מגבלות. מה שכן, גלישה באינטרנט הסלולרי באותם אזורים תהיה איטית ואולי אף מוגבלת.
כך או אחרת, גורמים המקצוע במשרד התקשורת סבורים כי התשובות של חברות הסלולר למשרד לנושא העיצומים הכספיים, מוצדקות ולו בחלקן הארי וזה אומר שהמשרד יצטרך להתייחס אליהם בהתאם.
גורם בכיר במשרד התקשורת אמר ל-ice כי המלצת הדרג המקצועי להנהלה (למנכ"לית וללשכת השר) הייתה שלא להטיל את הקנסות האלה או לפחות להפחית אותם לסכומים סמליים בלבד אולם הנהלת המשרד לחצה להטיל את הקנסות אולי כדי למצוא חן בעיני השר שמנסה להיות רפורמטור בעיני עצמו (או משהו כזה).
כך או אחרת מסתמן כי במעלה הדרך יופחתו העיצומים הכספיים על חברות הסלולר לסכומים סמליים בלבד שכן גורמים משפטיים במשרד התקשורת טוענים, שיהיה על גבול הבלתי אפשרי להגן עליהם בבתי המשפט.
תגובת משרד התקשורת: "הכתבה מכילה מידע שגוי ומטעה. צר לנו שלא נבדק בטרם הפרסום. הליך הפיקוח בוצע בהמלצת הדרג המקצועי והמשפטי ונמצא בימים אלו בעיצומו, ובהתאם להוראות החוק ניתנה לכל החברות הזדמנות להעלות טענותיהן. כל טענות חברות הסלולר ייבחנו ביסודיות ובנפש חפצה, כפי שקורה בכל הליך מנהלי שמבצע המשרד. אין בכוונתו להתייחס בתקשורת לטענות שמקומן להיבחן בהליך מינהלי ומסודר.
"נציין רק כי החובה החלה על חברות הסלולר לתת כיסוי סלולרי בדור 4, חלה ביחס לכל הארץ ולכלל הצרכים, ולא רק ביחס לשיחות חירום. הליך הפיקוח וההפרות שנמצאו במסגרת הבדיקה המקצועית שבוצעה, הן ביחס לאבן דרך ד' של רשת דור 4 בלבד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה