השוק

המס החדש לנהגים יבוטל? בשורה אדירה לבעלי הרכבים בישראל

השרה מירי רגב בעימות ישיר מול משרד האוצר, המקדם את התוכנית של אגרות הגודש שאמורות להכנס ב-2026 לתוקף בנחישות, ומעלה שאלות נוקבות על עתיד התחבורה, צדק חברתי ופיתוח כלכלי בישראל
מערכת ice |  9
צילום shutterstock
בלב ליבה של תל אביב, עיר ללא הפסקה, מתחולל מאבק עיקש על עתיד התחבורה בישראל. שרת התחבורה מירי רגב, בצעד נועז ושנוי במחלוקת, יוזמת מהלך לביטול אגרות הגודש - תוכנית שאמורה הייתה להיכנס לתוקף ב-2026 ולשנות את פני התנועה במטרופולין גוש דן. מהלך זה מציב את רגב בעימות ישיר מול משרד האוצר, המקדם את התוכנית בנחישות, ומעלה שאלות נוקבות על עתיד התחבורה, צדק חברתי ופיתוח כלכלי בישראל, כך על פי פרסום בגלובס.
אגרות הגודש, שנולדו בחוק ההסדרים של 2021, נועדו להיות מנוע מימון חיוני עבור מערכת המטרו השאפתנית של גוש דן ולשפר את התחבורה הציבורית. התוכנית, המבוססת על מודלים מצליחים בערים כמו לונדון ושטוקהולם, מציעה מערכת של שלוש טבעות סביב תל אביב, עם תעריפים משתנים בהתאם לשעות העומס. אולם, רגב טוענת כי המהלך יפגע בתושבי הפריפריה המגיעים למרכז לעבודה, ומבקשת לבטל או לדחות את יישום החוק.

מנגד, משרד האוצר רואה באגרות הגודש כלי חיוני לא רק למימון תשתיות, אלא גם לניהול ביקושים וצמצום עומסי התנועה. הם מצביעים על התועלות הכלכליות והסביבתיות של המהלך, במיוחד לאור המשבר הכלכלי והצורך במקורות מימון חדשים. המחלוקת מעלה דילמות מורכבות: האם ניתן לאזן בין פיתוח תשתיות לבין הוגנות חברתית? כיצד משפיעה המלחמה על תכנון ארוך טווח בתחום התחבורה?
המאבק על אגרות הגודש חושף מתחים עמוקים יותר בחברה הישראלית - בין מרכז לפריפריה, בין פיתוח כלכלי לצדק חברתי, ובין ראייה קצרת טווח לתכנון ארוך טווח. בעוד שרגב מדגישה את הצורך בהגנה על אזרחים מפני מיסוי נוסף בתקופה כלכלית מאתגרת, האוצר מתעקש על חשיבות המהלך לעתיד התחבורה והכלכלה בישראל. התוצאה של עימות זה עשויה לעצב לא רק את עתיד התנועה בגוש דן, אלא גם את האופן שבו ישראל מתמודדת עם אתגרי התחבורה, הסביבה והפיתוח העירוני בעשורים הקרובים.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    להוציא חברות מפעלים תעשייה והכול יסתדר (ל"ת)
    יריב 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    מירי רגב צודקת
    משה 07/2024/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את הפרויקט של אגרת הגודש צריך להעביר למשרד התחבורה. רק כך מירי רגב תוכל לתת גובים לחברים שהיא צריכה להעסיק. עם היא תתנגח במשרד האוצר על הפרוייקט. משרד האוצר יבין שכדי לקבל משהוא, הוא צריך להעביר את הפרוייקט למשרד התחבורה. היא פותרת שתי בעיות ביחד.
    סגור
  • 7.
    מממ מריחים את זה?
    מירי רקב 07/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קוראים לזה בחירות..
    סגור
  • 6.
    די נו
    דביר 07/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בשביל לממן את התחבורה הציבורית מאוד הגיוני שיקחו מיסים מבעלי הרכב הפרטי... שימוש בתחבורה ציבורית מפחית פקקים וזיהום אוויר. זה אמור להיות האינטרס של כולנו.
    סגור
  • 5.
    עקירת חברות מת''א
    הפיתרון הוא 07/2024/20
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הפיתרון הוא עקירת חברות מת''א לפריפריה בכוח! ולא עוד ועוד עול על האזרחים! ממשלה ערפדית!
    סגור
  • 4.
    שרה פח מניפולטיבית (ל"ת)
    שימי 07/2024/20
    הגב לתגובה זו
    3 8
    סגור
  • 3.
    מירי צודקת, אנחנו לא אמורים לממן את המטרו (ל"ת)
    משלמים ארנונה לעת"א 07/2024/20
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 2.
    רכבת ישראל
    ידעני 07/2024/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מירי רקב אולי תטפלי כבר ברכבת מאילת לקרית שמונה וחזרה אנחנו צריכים את זה ! ט מ ט ו ם גדול ! . . . איזה גדול ע נ ק! ! כדאי שתפני את המקום לאדם חכם ומבין שלא מחפש קולות במפלגה ! ! !
    סגור
  • 1.
    אין סיעוי שממשלת הליצנים יצליחו לבצע מערכת לגביית גודש (ל"ת)
    ישראל 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור