השוק

חברות הסטארט אפ הישראליות מזנקות: מענקים בסך 130 מיליון יורו

9 חברות זכו במימון של 130 מיליון יורו בתוכנית המאיץ של מועצת החדשנות האירופית. איסרד (ISERD), המנהלת הישראלית לתכנית הורייזן ברשות החדשנות, משמשת כשער כניסה לחברות ולחוקרים ישראליים. מנכ"ל רשות החדשנות דרור בין: "הישג מרשים שמעיד על יכולות גבוהות"
מערכת ice | 
דרור בין (צילום חנה טייב)
הישג מרשים לסטרטאפים הישראלים: 9 חברות זכו במימון של 130 מיליון יורו בתוכנית המאיץ של מועצת החדשנות האירופית EIC Accelerator במסגרת תכנית הורייזן אירופה. בכך, ישראל מדורגת במקום השלישי באירופה במספר החברות שזכו בתוכנית, אחרי גרמניה וצרפת.
החברות הישראליות שזכו במענק היוקרתי הן: LightSolver Ltd, JAXBIO Technologies Ltd, Nurami Medical Ltd, SPACEPHARMA R&D Israel Ltd, Reophotonics, Impact Biotech Ltd, RAAAM Memory Technologies Ltd, Quantum Transistors Technology, ו-MediWound Ltd. החברות פועלות בתחומים מגוונים, כולל שבבים, בריאות, קוואנטום וחלל, וכוללות חברות צעירות יחסית וגם חברות בשלות יותר עם ניסיון מוכח בשוק.
תוכנית ה-EIC Accelerator מציעה לחברות הזוכות מימון מעורב הכולל מענק בגובה של עד 2.5 מיליון יורו והשקעת אקוויטי בגובה של עד 15 מיליון יורו. בנוסף, מציעה התוכנית מנטורינג ופיתוח עסקי במטרה להאיץ את צמיחתן של החברות ולהפוך אותן לשחקניות מובילות בשוק הגלובלי.
איסרד (ISERD), המנהלת הישראלית לתכנית הורייזן ברשות החדשנות, משמשת כשער כניסה לחברות ולחוקרים ישראליים לתוכנית המסגרת האירופית Horizon Europe. תוכנית זו מספקת לחוקרים ולחברות יתרונות רבים מלבד מענקי מימון נדיבים, כולל שדרוג איכות המחקר, גיוס כוח אדם איכותי, והשקעה בציוד מתקדם. התוכנית מציבה את המשתתפים בה בחזית המחקר העולמי בנושאים בעלי חשיבות כלכלית, סביבתית וחברתית ומאפשרת למשתתפים בה לבחון את ישימות הפתרונות המוצעים בשווקים מגוונים יחד עם לקוחות פוטנציאליים.
מנכ"ל רשות החדשנות, דרור בין: "ההישג המרשים הזה מעיד על היכולות הגבוהות של סטרטאפים ישראלים ועל התחרותיות שלהם בשוק הגלובלי. אנחנו גאים לראות את החברות הללו מצליחות להגיע להישגים כה משמעותיים בתכנית הורייזן".
מנהל איסרד וסמנכ"ל החטיבה הבינ"ל של הרשות, שלומי קופמן, הביע את שביעות רצונו: "ההשתתפות הישראלית הגבוהה בתוכנית ה-EIC Accelerator מדגישה את היתרון התחרותי של סטרטאפים ישראלים. התוכנית מאפשרת להם לקבל מימון ומנטורינג, ובכך מסייעת להם להאיץ את צמיחתם ולממש את הפוטנציאל הכלכלי-חברתי שלהם. מאז תחילת תוכנית הורייזן אירופה בשנת 2021, 32 חברות ישראליות כבר זכו למענק ו/או השקעה במסגרת תוכנית ה-EIC Accelerator. הצלחה זו מציבה את ישראל בחמישייה הראשונה בקרב המדינות השותפות בתוכנית".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה