השוק

ענקית המוזיקה פושטת רגל: חובות הענק גרמו לקריסה

סוף עידן בעולם הגיטרות: פרננדס, יצרנית הגיטרות היפנית המיתולוגית, מכריזה על פשיטת רגל
מערכת ice | 
מוזיקאית (צילום jcomp / freepik)
חובבי גיטרות ומוזיקאים ברחבי העולם הופתעו השבוע לשמוע כי חברת פרננדס, יצרנית גיטרות יפנית ותיקה ומוערכת, הכריזה על פשיטת רגל. החברה, שנוסדה ב-1969, הייתה ידועה בעיקר בזכות הגיטרות האיכותיות והמשתלמות שלה, וכן בזכות הפיקאפ החדשני שלה, ה"סאסטיינר".
בהודעה רשמית באתר החברה, הנהלת פרננדס התנצלה בפני לקוחותיה ושותפיה העסקיים, והודיעה כי בשל חובות כבדים, אין ביכולתה להמשיך בפעילותה. על פי דיווחים, החברה חייבת סכום של כ-433 מיליון ין (כ-2.75 מיליון דולר) לנושים שונים.

פרננדס הייתה ידועה בתחילת דרכה בזכות העתקים איכותיים של גיטרות אמריקאיות פופולריות. במשך השנים, היא הפכה לשם דבר בקרב גיטריסטים מתחילים ומקצועיים כאחד, בזכות האיכות הגבוהה והמחירים הנוחים של כליה.
בין המוזיקאים המפורסמים שהשתמשו בגיטרות פרננדס ניתן למנות את בילי ג'ו ארמסטרונג מלהקת גרין דיי, שהשתמש בגיטרת פרננדס כחולה מפורסמת כמעט בכל הופעה של הלהקה, וקירק האמט מלהקת מטאליקה, שהשתמש בגיטרת פרננדס בתחילת הקריירה שלו.
אחד החידושים המשמעותיים ביותר של החברה היה פיקאפ ה"סאסטיינר", שאפשר לגיטריסטים ליצור אפקט של הדהוד אינסופי של המיתרים. טכנולוגיה זו משכה אליה גיטריסטים חדשניים רבים, ביניהם רוברט פריפ, סטיב האקט, ואף אד או'בריין מרדיוהד, שכלל את הפיקאפ בגיטרת הסטרטוקסטר החתימה שלו מבית פנדר.
למרות שעתידה של פרננדס לוט בערפל, יש המקווים כי חברה גדולה יותר תרכוש את המותג ותמשיך את מורשתו. עם היסטוריה של למעלה מ-50 שנה, טכנולוגיה ייחודית, ושיתופי פעולה עם אמנים מובילים, ייתכן שזהו לא הסוף של סיפור פרננדס, אלא רק פרק חדש בהיסטוריה שלה. בינתיים, חובבי גיטרות ברחבי העולם מתאבלים על אובדן של חברה שהייתה חלק בלתי נפרד מעולם המוזיקה במשך עשורים, והשפיעה על דורות של מוזיקאים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה