בעולם

מדוע גיטרה שבורה לרסיסים נמכרה בכחצי מיליון דולר?

גיטרה ששימשה את קורט קוביין, סולנה האגדי של להקת נירוונה, לשתי הופעות בלבד, נמכרה בכמעט חצי מיליון דולר. זוהי הגיטרה השנייה של הזמר שנמכרה בחודשים האחרונים
מערכת ice | 
קורט קוביין (צילום צילום מסך יוטיוב)
30 שנה אחרי מותו הוא עדיין ממשיך לשבור שיאים. גיטרה ששימשה את סולן להקת נירוונה המנוח, קורט קוביין, בשתי הופעות בלבד, נמכרה בסכום של 486,400 דולר. בגיטרה לא ניגנו מעל ל-30 שנה וזאת מסיבה אחת בלבד – קוביין שבר אותה במהלך הופעה.
הגיטרה המדוברת היא גיטרה מדגם פנדר מוסטנג שיוצרה בשנת 1973. קוביין הספיק לנגן בגיטרה בשתי הופעות בלבד במסגרת סיבוב ההופעות האמריקני הראשון של נירוונה. ב-8 ביולי 1989 בשיקגו ולמחרת בווליאמסבורג, פנסילבניה.
 
במהלך ההופעה השנייה, קוביין, כיאה לרוקיסט, שבר את הגיטרה לקול תשואות הקהל והגיטרה יצא לשימוש. במשך שנים הגיטרה הוצגה במוזיאון המוזיקה בסיאטל, ואף הייתה שייכת בעבר לגיטריסט אמריקני בשם סלוגו קאולי מהלהקה Hullabaloo, אחרי שקוביין החליף אותה אתו בתמורה לגיטרה שבורה אחרת שהיה בטוח שיוכל לתקן.
זו לא הגיטרה הראשונה של קוביין שנמכרת. רק לפני חצי שנה נמכרה גיטרת הפנדר מוסטנג משנת 1969 שבה ניגן סולן להקת נירוונה קורט קוביין בקלים ללהיט האלמותי Smells Like Teen Spirit נמכרה ב-4.5 מיליון דולר במכירה פומבית. הגיטרה החשמלית הוצגה בפרויקט המוזיקה של סיאטל, ששמו שונה כעת למוזיאון לתרבות הפופ, במשך 12 השנים האחרונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה