השוק

מאסק מסתבך - בדרך להפסיד מאות מיליוני דולרים?

הרשת החברתית X של מאסק עומדת בפני חקירה של האיחוד האירופי. באיחוד טוענים שברשת החברתית מתבצעת הונאת משתמשים ועוברים על תקנת ה-DSA
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום shutterstock)
באיחוד האירופי מאשימים את רשת X של אילון מאסק בהונאת משתמשים ובהפרה של תקנת ה-DSA (חוק השירותים הדיגיטליים האירופאים), המשמעות של כך? קנס שיכול להגיע לעד 6% מההכנסות השנתיות של החברה. נציבת האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, הודיעה כי אלה הממצאים הראשוניים שלה מהחקירה שנפתחה בנושא.
מטרתו של חוק ה-DSA הוא ליצור סביבה דיגיטלית בטוחה עם הגנה על הזכויות הבסיסיות של המשתמשים. החוק מבחין בין ארבעה סוגים של נותני שירות דיגיטליים: חברות המספקות שירותי תיווך, חברות המספקות שירותי אירוח, פלטפורמות מקוונות ופלטפורמות מקוונות גדולות מאוד (X משתייכת לסעיף זה).
לחקירה של הנציבה קדם המהלך של מאסק שהפך את ה"וי הכחול" לבר השגה עבור כל משתמש. בעבר, הוי הכחול בטוויטר ניתן על ידי החברה למשתמשים שעברו סדרת בדיקות על ידי החברה ונמצאו כמאומתים. רוב המשתמשים הללו היו של עיתונאים, חברי פרלמנט, מפורסמים, אנשי עסקים ועוד. 
שינוי הדרך שבה הוי הכחול ניתן הייתה פעולה אחת מתוך רבות שמאסק עשה כשרכש את טוויטר - הוא החליט לאפשר למשתמשים בפלטפורמה החברתית לרכוש חבילת "פרימיום" שכוללת הוספה של הוי הכחול לצד שמו של המשתמש ובכך הפך את האפשרות הזו ללא אמינה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה בדיוק אתה רוצה מאילון מסק ??
    רחל 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אילן מסק עושק (עוקץ) אנשים לחברה שלו ואין תמורה מהשקעות. זה רק לעסקים שלו זה בדוק אצלי... שקר וכזב. אנא היזהרו (בליונר על הגב של אנשים)
    סגור