השוק

בית ההשקעות מיטב במהלך מטורף: במה ישקיע כ-370 מיליון שקל?

בית ההשקעות הישראלי מיטב, מגייס סכום עתק של 100 מיליון דולר מגופים מוסדיים וממשקיעים פרטיים, זאת לצורך השקעה במניות של חברות טכנולוגיה פרטיות
מערכת ice | 
בורסה בישראל-אילוסטרציה (צילום shutterstock, pixabay)
בית ההשקעות הישראלי מיטב, מגייס סכום עתק של 100 מיליון דולר (כ-370 מיליון שקל) מגופים מוסדיים וממשקיעים פרטיים, זאת לצורך השקעה במניות של חברות טכנולוגיה פרטיות.
על פי הדיווח הבוקר (רביעי) ב"כלכליסט", בית ההשקעות יקים למעשה קרן חדשה, שתפעל תחת חטיבת ההשקעות האלטרנטיביות של מיטב. במסגרת זו, בית ההשקעות ישתמש בפלטפורמה של חברת Valoo הישראלית, שמאתרת עסקאות והשקעות בסטארטאפים ישראלים בוגרים.
כזכור, לאחרונה, בית ההשקעות מיטב, אחד מבתי ההשקעות הפרטיים הוותיקים בשוק ההון הישראלי, פרסם את הדוחות הכספיים שלו, מהם עולה כי הוא סגר את שנת 2023 עם ביצועים לא רעים בכלל שנבעו בעיקר מהמשך ההפקדות לקרנות הפנסיה והחיסכון ארוך הטווח כשבמקביל הצליח הבית להעלות את דמי הניהול הממוצעים. מיטב השלים בתחילת השנה את הנפקת מיטב טרייד, זרוע המסחר העצמאי שלו.
מנתוני הדוחות של בית ההשקעות עולה כי ההכנסות בשנת 2023 הסתכמו בכ-1.3 מיליארד שקל, עליה של כ-10%, בהשוואה להכנסות של 1.12 מיליארד שקל בשנת 2022. ההכנסות ברבעון הרביעי שלל 2023 הסתכמו בכ-338 מיליון שקל, עלייה של כ-6%, בהשוואה להכנסות של כ-319 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
עיקר העלייה בתקופת הדוח נובעת מגידול בהכנסות מניהול קופות גמל ופנסיה של הקבוצה, גידול בהכנסות חבר הבורסה וגידול בהכנסות מימון בגין אשראי חוץ בנקאי בקיזוז ירידה בהכנסות מניהול קרנות נאמנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה