השוק

בית ההשקעות מיטב מעלה את תחזית האינפלציה ל-3.1%

סקר העסקים של הלמ"ס מצביע על התרחבות בפעילות והתגברות לחצים לעליית מחירים. על רקע המלחמה המתמשכת, בצד ההיצע קיים מחסור בחומרי הגלם, מכונות וציוד בענפים רבים. הכלכלן הראשי אלכס זבז'ינסקי: "נתוני שוק העבודה והנתונים הכלכליים האחרים משקפים היחלשות של הכלכלה האמריקנית"
מערכת ice | 
אלכס זבז'ינסקי (צילום vecteezy, רמי זרנגר)
סקר העסקים של הלמ"ס מצביע על התרחבות בפעילות והתגברות לחצים לעליית מחירים. העסקים מדווחים לרוב על מחסור בביקושים המקומיים. בצד ההיצע קיים מחסור בחומרי הגלם, מכונות וציוד בענפים רבים. בחלק מהענפים הקושי לגייס עובדים גבוה מהרגיל. תמונה זו מראה שעיקר הלחצים לעליית המחירים באה מצד כוחות ההיצע.
בסקירת מאקרו שבועית שערך אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי בבית ההשקעות מיטב, שפורסמה היום (ראשון) הוא מציין כי שוק העבודה בישראל ממשיך להיות יציב. במיטב מעלים את תחזית האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים ל-3.1%. לדברי זבז'ינסקי, ניכרת התמתנות בקצב עליית סך השכר הריאלי שמשפיע על הביקושים. בנוסף, הרכישות בכרטיסי אשראי היומיות בישראל נחלשו במאי.
 
"משרד האוצר בישראל העלה את התחזית להכנסות ל-2024 ו-2025, אך פער התשואות מול ארה"ב המשיך לגדול". לדברי זבז'ינסקי, "נתוני שוק העבודה והנתונים הכלכליים האחרים משקפים היחלשות של הכלכלה האמריקנית, לפיכך אנו מעריכים שעלה הסיכוי להורדת ריבית הפד בחודשים הקרובים".
לפני כשבוע פרסם הפד תוצאות מחקר שבדק 149 אפיזודות של הורדות ריבית שהתרחשו ב-13 הכלכלות המפותחות בין השנים 1960-2019. רק ב-25 אפיזודות, בהם התמקד המחקר, הורדות ריבית התרחשו בגלל ירידה באינפלציה. ב-124 האפיזודות האחרות (83%) הריבית ירדה בגלל חולשה בכלכלה ו/ או בשוק העבודה.  
"הורדת הריבית ע"י הבנק המרכזי באירופה שבה האבטלה נמצאת בשפל היסטורי, המומנטום הכלכלי משתפר והאינפלציה דומה לאינפלציית ה-PCE בארה"ב, עשויה להקל גם על הפד לקבל החלטה על תחילת הורדת ריבית". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה