השוק

הריבית יורדת באירופה: האם בארצות הברית היא גם תרד בקרוב?

לאחר שלראשונה זה חמש שנים, הריבית ב-20 מדינות גוש האירו, ירדה ל-3.75% מהשיא של כל הזמנים, הבנק האירופי סייג כי המאבק באינפלציה עדיין לא תם. עם זאת, הסוחרים כמעט בטוחים שהפד יותר את הריבית על כנה בפגישתו בשבוע הבא. כריסטין לגארד: "נוקטים בגישה תלויה בנתונים"
מערכת ice |  1
כריסטין לגארד נשיאת הבנק המרכזי האירופי (צילום shutterstock)
הבנק המרכזי באירופה הוריד את הריבית ביום חמישי, הורדת ריבית ראשונה של ה-ECB מזה כמעט חמש שנים. הריבית ב-20 מדינות גוש האירו ירדה ל-3.75% מהשיא של כל הזמנים שעמד על 4%, שנרשם מחודש ספטמבר. המהלך יביא הקלה מסוימת לחברות ולצרכנים, שרבים מהם חשו את הלחץ הפיננסי של עליית הריבית מאז סוף 2021.
אבל ה-ECB הזהיר כי המאבק באינפלציה עדיין לא הסתיים לחלוטין וכי הוא עדיין לא מחויב להורדות ריבית נוספות. "למרות ההתקדמות ברבעונים האחרונים, הלחצים המקומיים על המחירים נותרו חזקים כאשר הצמיחה בשכר מוגברת, וסביר להניח שהאינפלציה תישאר מעל היעד גם בשנה הבאה", אמר הבנק המרכזי בהצהרה.
 
בשיחה עם עיתונאים, נשיאת ה-ECB כריסטין לגארד הדגישה כי הבנק המרכזי ימשיך לפעול ב"גישה התלויה בנתונים, פגישה לפי פגישה". עליות המחירים בגוש האירו, בארצות הברית ובבריטניה הואטו, והורידו את קצב האינפלציה השנתי משיאו בין 9% ל-11% לכיוון ה-2% שמיועדים על ידי הבנקים המרכזיים בהתאמה.
 
הבנקים המרכזיים הגדולים החלו להעלות את עלויות ההלוואות כשהאינפלציה זינקה, בשל מגפת הקורונה ופלישת רוסיה לאוקראינה. החלטת ה-ECB באה בעקבות הורדת הריבית של הבנק של קנדה ביום רביעי, שהפך לבנק המרכזי הראשון של ה-G7 שהפחית את עלויות ההלוואות בשנים האחרונות.
גם הבנקים המרכזיים בשוויץ ובשבדיה הורידו את הריבית השנה. עם זאת, הסוחרים כמעט בטוחים שהפד יותר את הריבית על כנה בפגישתו בשבוע הבא, ושוב ביולי. גם הבנק המרכזי של אנגליה לא צפוי להוריד את הריבית בפגישתו ב-20 ביוני, שתגיע שבועות ספורים לפני בחירות כלליות בבריטניה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעשה נבלה
    ניסו 06/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך להוריד את הריבית 4 אחוז במיידי .הנגיד עוכר ישראל לא מעניין אותו העם העיקר שהבנקים יעשקו אותנו . מעניין איך כל הכתבים שותקים...נזכרתי הוא שמאלני
    סגור