השוק

יוליוס בר על רפורמת הנדל"ן בסין: "ההקלות עלולות להיתקל במכשולים"

לפי נתוני Wind, במהלך השבוע האחרון נפח מכירות הבתים הראשוניים ב-33 ערים גדולות ירד ב-6% בהשוואה לשבוע הקודם, וב-34% בהשוואה לשנה שעברה. האנליסטית מנדלנה טאו גורסת כי הנתונים עדיין לא משקפים את ההשפעה של הצעדים האחרונים. עם זאת, "קיים חשש שממשלות מקומיות יעמיסו על עצמן חובות נוספים, ואתגרים נוספים"
מערכת ice | 
יוליוס בר (צילום shutterstock, vecteezy)

עברו שבועיים מאז השיקה ממשלת סין חבילת חילוץ גדולה בתחום הנדל"ן ב-17 במאי. לפי נתוני Wind, במהלך השבוע האחרון נפח מכירות הבתים הראשוניים ב-33 ערים גדולות ירד ב-6% בהשוואה לשבוע הקודם, וב-34% בהשוואה לשנה שעברה. במקביל, המכירות של בתים חדשים ירדו ב-32% בערים הגדולות והמרכזיות ביותר (ערי טיר-1), 41% בערים בינוניות (ערי טיר-2) ו-15% בערים הקטנות (ערי טיר-3).

מנדלנה טאו, אנליסטית אסיה מבנק ניהול העושר יוליוס בר מציינת היום (רביעי) כי גם עסקאות בתים משניים רשמו ירידות ב-11 ערים במדינה. לדבריה, סביר להניח שהנתונים עדיין לא משקפים את ההשפעה של הצעדים האחרונים, שכן יש צורך באישור צעדי ההקלות בערים אלו, לפני שהיזמים יוכלו לרשום את המכירות שבוצעו בתנאים החדשים.
 


במקביל, מדד המבקרים של Centaline, המבוסס על שתי ערים לדוגמה, הראה עלייה של 19% במספר המבקרים באולמות התצוגה בהשוואה לשבוע הקודם. כמו כן, שנגחאי הודיעה ביום שני על צעדי ההקלה המשמעותיים ביותר מזה עשרות שנים, שכללו הורדת יחסי המקדמה וסף המשכנתא המינימלי.

בעקבות שנגחאי, שנזן וגואנגג'ואו הקלו גם הן את הדרישות למקדמה ולמשכנתאות. אנו צופים כי ערי טיר-1 נוספות יגבירו את הקלות המדיניות בטווח הקרוב. "בינתיים, רווחי התעשייה בחברות סיניות גדולות עלו ב-4% לעומת השנה שעברה באפריל, לפי נתוני הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה", מסבירה טאו.
 

"נתון זה מעיד שסין ממשיכה להסתמך על יצוא והשקעות בגיבוי ממשלתי, במיוחד בתחום שדרוג הציוד, בעוד הביקוש במגזר הפרטי נותר חלש. התאוששות הביקוש הפרטי תלויה בשיפור בשוק הנדל"ן, וכן בעלייה בסיכויי התעסוקה וההכנסה", היא מוסיפה. "עם זאת, יישום צעדי ההקלה בצד ההיצע עלול להיתקל במכשולים, כגון חשש שממשלות מקומיות יעמיסו על עצמן חובות נוספים, חוסר רצון מצד יזמים ובעלי בתים להוריד מחירים, וכן אתגרים לבנקים עקב שולי הריבית המצומצמים".


תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה