השוק

בנק מזרחי טפחות חושף: עליות הריבית צפויות להמשיך?

הודעת הריבית הקרובה של הפד, בסוף החודש, מעוררת קצת יותר עניין כרגע. אבל ממשיכה להיות בעלת תפקיד משני באופק המוניטארי האמריקאי. למעשה, כל נתון שאינו מבטא נפילה חדה ברמות הפעילות או האינפלציה בארה"ב דוחף גם את הסיכוי הקלוש להורדה, שעוד נותר בציפיות השוק שם, לכיוון ה-0
מערכת ice | 
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
בתגובה לנתוני ה-Nonfarm Payrolls, יוני פנינג מחדר עסקאות מזרחי טפחות, מסביר כי הנתון של היום קרוב יחסית לציפיות של כלכלני הבנק (220 אלף). לדבריו, "התבססנו פה בעיקר על תוספת המשרות למשק האמריקאי, אשר דווחה מוקדם יותר במהלך השבוע על ידי ארגון ה-ADP (150 א'), על העלייה במשרות הפנויות, והמשך ההתרחבות בתביעות לדמי אבטלה. ובמובן זה, אפשר להגיד שהנתון היום מסכם בצורה דיי מדויקת את מכלול האינדיקציות לשוק התעסוקה".
באשר לפרשנות, יש שיראו את הנתון היום כצעד נוסף לאחור במחול שמנהל הפד עם הכלכלה האמריקאית, במהלך ההידוק המוניטארי הנוכחי. בכל זאת, קונצנזוס האנליסטים היה לתוספת מתונה יותר, שנעה בסביבת 190 א' משרות בלבד. ועדיין, אם נשווה את זה למעל ל-270 א' משרות שנוספו למשק האמריקאי באפריל, ונטייה ל-"הפתעות" כלפי מעלה ברוב הנתונים בשנה האחרונה, אנחנו רואים את זה כצעד מתון, עוד אחד כזה, לעבר היעד.

העלייה ברמת האבטלה היא כנראה יותר בסגנון של מה שהפד ייחל לו. מצד שני, היא מלווה בשיעור ההשתתפות בשוק התעסוקה. ובהשוואה לזה, הגיוני שהשיפור הקל בידיים עובדות יביא לעלייה באלה שמחפשות תעסוקה. ומעבר לזה, בהתחשב בהאטה בקצב הגידול השנתי של השכר, יש לה תפקיד משני יותר, להערכתנו, בחשיבה על הלחצים האינפלציונים אשר מושרים על המשק האמריקאי מכיוון שוק התעסוקה. מעבר לזה, קצב גידול שנתי של 3.9% בשכר השעתי נראה גבוה, עדיין. אבל 2% מזה אפשר בכלל לזקוף לאינפלציה כחלק מיעד הפד. והיסטורית, הפריון האמריקאי גדל בסדר גודל של כאחוז בשנה.
"זה מותיר אותנו בטריטוריית שברי אחוזים של לחצים אינפלציוניים משוק התעסוקה על האינפלציה, מעבר ליעד הפד. אם נוסיף לזה את העובדה שאותו קצב עליית שכר ממשיך להישחק בשנה האחרונה, כל התמתנות כזו דוחפת אותנו בצעדי ענק לכיוון יציבות מחירים".
"במבט קדימה, הודעת הריבית הקרובה של הפד, בסוף החודש, מעוררת קצת יותר עניין כרגע. אבל ממשיכה להיות בעלת תפקיד משני באופק המוניטארי האמריקאי. למעשה, כל נתון שאינו מבטא נפילה חדה ברמות הפעילות או האינפלציה בארה"ב דוחף גם את הסיכוי הקלוש להורדה, שעוד נותר בציפיות השוק שם, לכיוון ה-0. בניגוד בולט, הציפיה להורדה בהודעה הקריטית לאחריה, ב-18 בספטמבר, זכתה היום לאישוש נוסף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה