השוק

בנק מזרחי טפחות בתחזית מפתיעה: מה צפוי לקרות לריבית בישראל?

אינפלציה חודשית של 0 לא נצפתה ב-PCE מאז נוב' אשתקד. כמו במדד המחירים לצרכן האחרון, הרבה מזה נבע למעשה מהתיקון במחירי הדלק. אבל גם אינפלציית הליבה של ה- PCE עולה ב-0.1% בלבד החודש. גם את זה לא ראינו מאז נובמבר: "קשה לנו לראות את בנק ישראל מוריד ריבית בעוד שבוע וחצי"
מערכת ice |  2
בנק מזרחי טפחות (צילום shutterstock)
מדד המחירים של ה-PCE נותר ללא שינוי במאי, בהתאם לציפיות של בנק מזרחי טפחות. יוני פנינג מסביר כי בהתאם לקונצנזוס, מדד המחירים של ה-PCE נותר ללא שינוי. הנתון החודשי המתון אינו מפתיע, בעיקר בהתחשב במדד המחירים אשר פורסם על ידי ה-BLS לפני כשבועיים, והצביע גם הוא על יציבות מחירים. היעדר השינוי החודשי במחירים מסייע גם למתן את האינפלציה השנתית אל 2.6%.
אינפלציה חודשית של 0 לא נצפתה ב-PCE מאז נוב' אשתקד. כמו במדד המחירים לצרכן האחרון, הרבה מזה נבע למעשה מהתיקון במחירי הדלק. אבל גם אינפלציית הליבה של ה- PCE עולה ב-0.1% בלבד החודש. גם את זה לא ראינו מאז נובמבר. וגם אז, זה היה במידה רבה בסיוע הירידות במחירי הנפט בעולם, בסביבת אותה התקופה. אותם מחירי נפט אמנם לא נכנסו לליבת ה-PCE כדלקים, אבל הירידה הניכרת בהם בהחלט עשתה את דרכה למחירי התובלה היבשתית למיניהם או לעלויות הייצור של מוצרים שונים, ומשם למחירים לצרכן. להבדיל, העלייה הבולטת של מחירי הביטוח הרפואי בנתון היום, ב-0.7% במהלך מאי בלבד, הוא דוגמה בולטת להתאמות המחירים שעוד צריכות להתבצע במשק האמריקאי. ובצירוף התרומה הקבועה יחסית והגבוהה ממחירי השכירות, לא מפתיע שאנחנו ממשיכים לראות רמות אינפלציה גבוהות יחסית, בחלוקות כאלה ואחרת.

ביוני 23', העלייה החודשית ב-PCE עמדה של 0.2%, וביולי זה כבר הצטמצם ל-0.1% בלבד. קשה לנו להאמין שנתוני יוני ויולי 24', הבאים עלינו לטובה, ישחזרו שניהם את ההישג. טכנית, זה אומר אינפלציה שנתית שתעלה מעט למעלה, לפחות בחודשיים הקרובים. כזכור אינפלציה שנתית של 2% ב-PCE מהווה את היעד הרשמי של הפד לעניין יציבות המחירים במדינה. למרות המרחק המצומצם מהיעד של הנתון היום, ובהתחשב באמור, כנראה שבזמן הקרוב נמשיך להיות קרובים ליעד, אבל לא ביעד.
ציפיות השוק להורדת ריבית הפד בהודעה הקרובה, בסוף יולי, אף פעם לא היו גבוהות במיוחד. להערכתנו, התמחור הנוכחי, העומד על כ-10%, מתמקד יותר באפשרות לתרחיש קיצון, מאשר סיטואציית, "עסקים כרגיל", שבה פתאום הפד מחליט שבכל זאת הגיע הזמן להתחיל להוריד ריביות. זה מותיר את ההחלטה בספטמבר בתור ה-money time. השוק ממשיך לתמחר הסתברות גבוהה יחסית להורדת ריבית ראשונה דווקא שם.
בינתיים, טוען פנינג: "אצלנו, עננת המלחמה ממשיכה לרחף מעל לכלכלה המקומית. ויותר משהיא מביאה לפגיעה של ממש בפעילות, החששות מהסלמה מהוות גורם משמעותי יותר מבחינת הפרמטרים בשוק. שער הדולר הוא כמובן הדוגמה הבולטת ביותר לעניין הזה. וברמות הנוכחית, PCE או לא PCE, קשה לנו לראות את בנק ישראל מוריד ריבית בעוד שבוע וחצי. ההודעה שאחריה תתקבל בשלהי אוגוסט. להערכתנו נראה שם הורדת ריבית מקומית".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בולשיט
    דוד 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחירים רק עולים כל הזמן והאינפלציה....כאילו לא מסונכרנת עם עליית המחירים.בקיצור בולשיט
    סגור
  • 1.
    מה מפתיע בדיוק? (ל"ת)
    מומחה 06/2024/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור