השוק

בנק מזרחי טפחות: "דיווחי החברות מצביעים על התאוששות רוחבית"

בנק מזרחי טפחות מפרסם את הסקירה השבועית שלו על נתוני הפעילות הכלכלית בעולם המערבי. יוני פנינג, האסטרטג הראשי: "הערכות העסקים למאי כבר מדווחות על שיפור ניכר בפעילות, אבל בעיות המלחמה, מחסור בעובדים בענף הבנייה, בעיקר, עדיין איתנו"
מערכת ice | 
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
בנק מזרחי טפחות, מפרסם את הסקירה השבועית שלו על נתוני הפעילות הכלכלית בעולם המערבי. "נתוני ה-NFP (נתון התעסוקה), של חודש מאי המשיכו להצביע על תוספת משמעותית של משרות במשק האמריקאי. הם גם הצביעו על עלייה קלה בשכר השעתי, למרות הגידול בשיעור האבטלה", כך ציין יוני פנינג, האסטרטג הראשי בחדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות.
פנינג, המשיך להתייחס למצב התעסוקה בארה"ב ואמר: "מוקדם יותר השבוע, עוד פורסם על ירידה ניכרת במספר המשרות הפנויות. ונתוני ה-ADP (מדד התעסוקה של ארה"ב), הצביעו על תוספת של 152 א' משרות בלבד – קרוב לתוספת של איזון".
"למרות מספר אינדיקציות שהכותרות האלה למעשה מטעות קצת, והשוק האמריקאי לא הדוק באופן כזה, השוק בחר לאמץ את הכותרת של ה-NFP בעיקר", כך הוסיף פנינג. "כתגובה לכך, התשואות בשוק האמריקאי סיימו את השבוע קרוב לנקודת ההתחלה. לתפיסתנו, שלא בצדק". 
לדברי פנינג, בישראל, נתוני ענף התעופה, מראים על ירידה במספר הטסים לחו"ל, מה שישפיע על מחירי הטיסות. "בישראל, לקראת פרסום נתוני מדד המחירים לצרכן השבוע, הלמ"ס דיווחה על התקררות במספר היוצאים לחו"ל במאי, כתוצאה מהשפעות עונתיות, אשר יצננו, להערכתנו, את עלויות הטיסות". 
"סקר הערכת המגמות בעסקים, בנוסף, הצביע על חולשה ניכרת באפריל, על רקע ההידרדרות הביטחונית, דאז" מוסיף פנינג. "הערכות העסקים למאי כבר מדווחות על שיפור ניכר בפעילות, אבל בעיות המלחמה, מחסור בעובדים בענף הבנייה, בעיקר, עדיין איתנו. גם ההערכות האינפלציוניות של העסקים מדביקות חלק מהפער מול הערכות השוק הנוכחיות".
"ה-ECB (הבנק המרכזי של אירופה), ביצע הורדת ריבית צפויה, אך מסויגת במידה ניכרת. לאור תגובת השוק לנתונים בארה"ב, וההשלכות על תוואי הריבית של הפד, סביר שלא נראה אחת נוספת ביולי. וכמו כן, ספק אם נראה אחת בספטמבר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה