השוק

דוח התעסוקה מנפץ את התחזיות: האם בכל זאת הריבית עומדת לרדת?

נתוני דוח התעסוקה בארה"ב מנפצים את התחזיות: שיעור האבטלה בארה"ב ירד ל-3.8% והשוק רק הולך ומתחזק. מומחים מעריכים שמצב הנוכחי רק יקשה לבצע הורדת ריבית בזמן הקרוב 
מערכת ice |  1
דגל ארה"ב (צילום Frank Brueck)
שיעור האבטלה בארה"ב ירד במקביל ל-3.8%, התחזיות היו לשיעור של 3.9%, בדומה לנתוני פברואר. עוד לפי הדוח, השכר לשעה עלה ב-0.3% בחישוב חודשי, בהתאם לתחזיות. שיעור ההשתתפות בעבודה הפתיע את הכלכלנים כשהוא טיפס מעבר לציפיות לרמה של 62.5%.
מצב התעסוקה בשטחי ארה"ב הוא נתון מרכזי ואחד הגורמים שבהם מתחשבים אנשי הבנק המרכזי במדינה בכל הנוגע לשינוי מצבה של הריבית. למרות זאת, במסיבת העיתונאים שהתקיימה לאחר החלטת הריבית במרץ, יו"ר הבנק המרכזי ג'רום פאוול, התייחס לסוגייה ואמר כי: "שוק תעסוקה חזק הוא לא סיבה להימנע מהורדות ריבית. ממש לא". 
פאול, התייחס השבוע לשיעור האינפלציה, שעלתה ל-3.2% בפברואר וב-3.1% בינואר,  ואמר: "מוקדם מדי לומר האם הנתונים האחרונים מייצגים יותר מאשר רק מכשול קטן. בהינתן העוצמה של הכלכלה והתנועה של האינפלציה עד כה, יש לנו מספיק זמן כדי להמתין לנתונים נוספים שינחו אותנו בקבלת ההחלטות". 
במהלך השבוע הבא, עתידים להתפרסם נתוני האינפלציה בארה"ב בחודש מרץ, ביום רביעי הקרוב גם יתפרסם מדד המחירים לצרכן וביום חמישי מדד המחירים ליצרן. ככל שעוברים הימים, נחשפת תמונת המצב שמעידה על החוזה של כלכלת ארה"ב. תחזיות הריבית של השוק הולכות ומצטמקות. נכון לתחילת השבוע, השוק מצפה להורדה של 70 נקודות בסיס בלבד בריבית במהלך 2024, מ-5.5% לרמה של 4.8% - כשהסיכוי הגבוה ביותר להורדה ראשונה הוא רק בעוד 3 פגישות, בהחלטת הריבית של יולי. מדובר בתחזית נמוכה מזו של הפד עצמו, העומדת על 3 הורדות במהלך השנה, של 25 נקודות בסיס כ"א, ל-4.75%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האמריקאים עובדים ב2 עבודות בשביל לעמוד בעליית המחירים
    נועם 04/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל זה נרשמה עלייה בתעסוקה
    סגור