השוק

האבטלה בארה"ב עולה - גם מספר המשרות הפנויות: מה התחזית להמשך?

הלשכה לסטטיסטיקה של משרד העבודה האמריקני פרסמה לאחרונה דו"ח בנוגע לנתוני האבטלה, שהראה כי השיעור זינק ל-3.9% במקביל לעלייתן של 275 אלף משרות חדשות במהלך חודש פברואר
מערכת ice | 
אינפלציה בארה"ב (צילום shutterstock)
ארצות הברית מתמודדת עם תקופה קשה מבחינת נתוני האבטלה שלה, וכן מבחינת שיעורי אינפלציה גבוהים במיוחד. על פי דו"ח שפורסם על ידי הלשכה לסטטיסטיקה של משרד העבודה, הנתונים עדיין לא מעודדים ושיעור האבטלה זינק ל-3.9% - אך יש גם הפתעה מעניינת.
במקביל לעלייה בשיעור האטבלה, הנתונים הראו כי מספר המשרות שנוספו למשק עלה. בחודש פברואר נוספו לשוק 275 אלף משרות, וזאת למרות שהצפי היה לירידה ל-198 אלף מ-353 אלף בחודש ינואר. גם השכר השעתי עלה ב-0.1%, ושעות העבודה השבועיות של האמריקנים הסתכמו ב-34.3 שעות, עלייה של 0.1% בהשוואה לחודש שעבר.
אחד הכלכלנים הבכירים ב- Allianz Trade Americasאמר בריאיון לרשת CNBC: "אין חדש תחת השמש בין הדו"ח הזה לדו"ח של חודש שעבר. זה לא נותן לנו הרבה מידע, חוץ מזה שאנחנו יכולים לקוות שקצב פתיחת המשרות החדשות ימשיך להישאר בקצב הנוכחי". מכאן ניתן להסיק כי אין צורך להתייחס לדו"ח שפורסם כדבר שעשוי לבשר בהכרח על התחזית העתידית, וניתן רק להיאחז באופטימיות בנוגע לדו"חות הבאים שיפורסמו.
כמו כן, חשוב לציין כי גם האינפלציה בארה"ב גבוהה מהתחזיות. מהנתונים שפורסמו בחודש שעבר עולה כי מדד ינואר עלה ב-0.3% זאת בעוד התחזיות ציפו למדד של 0.2%. קצב האינפלציה השנתי ממשיך להיות גבוה ועומד נכון לחודש ינואר על 3.1%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה