נדל"ן ותשתיות

משבר בענף הבנייה: "המצב ממש חמור, בואו נכניס עובדים פלסטיניים"

ועדת הכספים דנה בנוגע למשבר בענף הבנייה לאור המחסור בעובדים זרים, ואי הכנסתם של העובדים הפלסטיניים. ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים, אמר: "המצב ממש חמור, אנשים עושים מאמץ גדול, עדיין חסרים יותר מ-80 אלף עובדים זרים"
מערכת ice |  4
ענף הבנייה (צילום shutterstock, אקובילד)
ועדת הכספים בראשותה של חבר הכנסת משה גפני דנה היום, שני, בנושא ההתמודדות עם מחסור העובדים בענף הבנייה (במקביל למחסור בענפים נוספים בישראל) בדיון השתתף גם שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, שאמר: "אין ספק שאנחנו בשנה קשה מכל הבחינות.
הכספים בראשות ח"כ משה גפני, קיימה היום (ב') את דיונה הראשון בפתח כנס הקיץ, בנושא תקצוב והתמודדות עם המשבר בענף הבנייה והתשתיות בהשתתפות שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, שאמר: "אין ספק שאנחנו בשנה קשה מכל הבחינות. המשרד לא מפסיק לעמוד בקשר עם תקומה ועם תושבי העוטף, גם דאגנו למפונים, הבאנו את הדירות בת"א, בקריית גת, דאגנו לקרווילות וכו', בחצרים וחוליות, עשינו את מה שאפשר כדי להקל על אלה שנפגעו מהיום הזה, העמדנו כ-1,000 מקומות דיור".
בנוגע למחסור בעובדים הזרים, אמר כי הממשלה עדיין לא החליטה דבר בנוגע לסוגיית העובדים הפלסטיניים, ולכן היא עושה מאמצים רבים בשביל להביא עובדים מהודו, סרי לנקה ומדינות נוספות. עוד ציין השר כי יותר מ-14 אלף עובדים זרים נכנסו לישראל מאז פרוץ המלחמה, והממשלה הקדישה 2 מיליארד שקל עבור חיזק ענף הבנייה.
ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים דווקא ביקר את הדיון וכינה אותו "סימבולי", בשל העובדה כי לא קיים אף נציג בכיר של משרד האוצר. "המצב ממש חמור. אנשים פה בחדר עושים מאמץ גדול, אבל עדיין העסק של עובדים זרים לא עובד. חסרים יותר מ-80 אלף עובדים, מתוך ה-14,000 שנאמרו כאן הגיעו רק 5,000, שזה עשרה אחוז מתוך 50 אלף העובדים שהממשלה הכריזה שהיא רוצה להביא, היתר מתוך ה-14 שדוברו זה של חברות פרטיות. יש לנו מחסור בחומרי בנייה". עוד ציין כי בשל משבר המסחר עם טורקיה עלויות חומרי הגלם הולכים ועולים, מה שמשפיע באופן דרמטי על מחירי הדירות.
עוד הוסיף כי חשוב לתקצב את רשות ההגירה כך שיהיו מסוגלים להביא את כמות העובדים הדרושה. "אתם לא מסוגלים להביא עובדים זרים, בואו נכניס עובדים פלסטיניים. לכל דבר יש מחיר, אם המדינה רוצה רק להביא זרים, תביאו, אם אתם לא מסוגלים, אל תהרסו את הכלכלה". להערכתו של סרוגו, ברבעון הנוכחי לא הוקמו יותר מ-10 אלף יחידות דיור, מה שמסתמן כקצב של לא יותר מ-40 אלף דירות בשנה, והדבר יוביל לעליית מחירים משמעותית.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    נכון אין ברירה
    איש כריש 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תכניסו אותם 5 שקל לשעה. בלי ביטוח תאונות אם תהיה בעיה איתם לזרוק אותם מהנוף בגובה 290 מטר
    סגור
  • 3.
    חפצי חיים אנו.
    נחמה 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכן אף פועל פלסאיני לא יכנס לשטח ישראל. הביטחון שלנו ושל ילדינו יותר חשוב!!
    סגור
  • 2.
    עובדים
    שבי 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "בואו נכניס עובדים"-בואו נכניס מחבלים. לא יקום ולא יהיה. כן להכניס עובדים זרים .אין להם מטרה לרצוח אותנו
    סגור
  • 1.
    אנו חפצי חיים , ערבים רוצחים לא נכנסים (ל"ת)
    יעקב 05/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור