השוק

דירוג מניות קמעונאיות המזון: זו הרשת שהניבה תשואה חיובית ביוני

דירוג מניות קמעונאיות המזון לחודש יוני מגלה תמונה מעניינת, רשתות השיווק מתקשות לגלגל את האינפלציה ללקוח וזה מייצר סוג של לימבו, אבל רשת אחת חזרה למרכז הבמה ושם מתבצעת מהפכה, לא פחות; הדירוג המלא לחודש יוני
ניצן כהן |  1
רשתות מזון (צילום shutterstock)
דירוג קמעונאיות המזון לחודש יוני מגלה תמונה מעניינת על הענף הזה שנמצא תחת מתקפה בתקופה הזו. לפני שניכנס לעובייה של הקורה נסביר את תנאי הרקע בו השוק הזה פועל - אינפלציה. שהמשמעות שלה חד היא - עליית מחירים לאורכה ולרוחבה של השדרה.
אז אם אנחנו מנסים להבין למה השוק הזה נמצא תחת מתקפה הרי שכדאי שנסתכל על האינפלציה שהיא מלמדת שיוקר המחיה הולך ועולה ורשתות השיווק צריכות לקבל החלטות קשות: כמה הן מגלגלות את עליית המחירים על הלקוח, כמה הן סופגות, איך הן מצמצמות עלויות תפעול ואיך הן מייצרות ערך מוסף שיאפשר לגלגל יותר עלויות על הלקוח הסופי.
הסיפור של חודש יוני היה בשופרסל, שם השלימו האחים אמיר את רכישת הרשת הגדולה בישראל והם לא חיכו יותר מידי והתחילו לחתוך בבשר החי, כלומר לייעל תהליכים, לצמצם עלויות תפעול וההכרות שלהם עם השוק הזה מייצרת אמון לא מבוטל של המוסדיים בכל הנוגע ליכולת של האחים אמיר להחזיר את שופרסל למרכז הבמה ואף  לייצר ערך נוסף.
אז אם אנחנו מסתכלים על הדברים באספקלריה הזו ניתן להבין מדוע שופרסל הייתה הרשת היחידה שהניבה תשואה חיובית בחודש יוני, חודש היה קשוח בלאו הכי בשוק ההון. הדירוג המלא.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה כ"כ קצרה? לא היה מזיק לבצע ניתוח מעמיק (ל"ת)
    משה 07/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור