השוק

ברקע המלחמה המתמשכת: מה קרה להייטק הישראלי? הנתונים נחשפים

בעוד שנרשמה עלייה בהיקף ההשקעות בסטארט אפים ישראליים, נראה כי מרבית הכספים הושקעו ב-6 חברות בלבד, ושאר החברות ה"קטנות" נאלצו להתחלק בשאריות. כמו כן, 70% מהגופים המשקיעים הם מארה"ב, וגם: מה קרה להיקף המשקיעים?
מערכת ice | 
השקעות (צילום shutterstock)
מלחמת חרבות ברזל השפיעה באופן ניכר על ההייטק הישראלי, שכן משקיעים רבים החליטו למשוך את כספם מהמדינה על רקע המצב הביטחוני. לאחרונה פרסם מכון המחקר Rise Israel נתונים ששפכו אור בנושא – על הירידה בהשקעות, ההתאוששות, והכוכבית המשמעותית שחשוב לשים אליה.
ראשית, חשוב לציין כי השבוע פורסם על ידי לאומיטק וחברת המידע IVC כי קיימת עלייה משמעותית בהשקעות בסטארט-אפים ישראליים – ולמעשה מדובר ברמת ההשקעה הגבוהה ביותר מאז שנת 2022. עם זאת, מכון המחקר טוען כי כ-60% מסך ההשקעות (כ-2.6 מיליארד דולר) היו בשש חברות בלבד. עוד צוין כי קיימת ירידה במספר המשקיעים של 18% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, כאשר כ-70% מהגופים המשקיעים הם אמריקאיים.
נזכיר כי לאחרונה שרת המדע והטכנולוגיה גילה גמליאל כינסה את ועדת השרים לחדשנות, מדע וטכנולוגיה, לדיון חירום לדיון חירום בו הוצגו עיקרי הדו"ח השנתי של רשות החדשנות על ההייטק הישראלי. השרה הורתה לרשות החדשנות לגבש תוך שבועיים תוכנית השקעה רב-שנתית לתעשיית ההייטק ולהתוות אסטרטגיה ארוכת טווח לשימור עליונותה של ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה