השוק

סופטבנק מטריפה את בעלי המניות: בדרך להנפקת אג"ח ב-1.8 מיליארד דולר

ענקית ההשקעות היפנית הכריזה על תוכנית להנפקת אגרות חוב הנקובות באירו ובדולר. הכסף שגויס ישמש לצורך "החזר של חובות ולמטרות תאגידיות כלליות". על פי הודעת החברה, שיעורי הריבית ינועו בין 5.4% ל-7% לשנה. בעקבות הדיווח, מניית החברה סגרה בעלייה של 2.5% 
מערכת ice | 
סופטבנק (צילום האתר הרשמי, ויקיפדיה)
ענקית ההשקעות היפנית סופטבנק הכריזה הבוקר (שישי) על תוכנית להנפקת אג”ח הנקובות באירו ובדולר, שמטרתו החזרת חובות ומיקוד השקעותיה של החברה בבינה מלאכותית. סופטבנק מסרה כי תנפיק כ-900 מיליון דולר באג”ח הנקובות בדולר אמריקני בשתי מנות, ואג”ח בשווי 900 מיליון יורו (962.8 מיליון דולר), גם כן בשתי מנות.
לאלה יהיו שיעורי ריבית שנעים בין 5.4% ל-7% לשנה. סופטבנק מסרה כי הכסף שגויס ישמש ל"החזר של חובות ולמטרות תאגידיות כלליות". מנייתה של סופטבנק סגרה בעלייה של 2.5% לאחר הידיעה על הנפקת האג”ח. גיוס הכסף באמצעות חוב מתרחש על רקע צמצום ההפסדים הכספיים הכוללים של סופטבנק כאשר החברה רושמת כמה הצלחות, לרבות ההנפקה הראשונית של מעצב השבבים ARM.
 
לאחרונה מסיושי סון, מייסד קבוצת סופטבנק, חשף בכנס בעלי המניות השנתי של החברה בטוקיו את אחת הטעויות הגדולות בקריירה שלו: מכירת מניות חברת השבבים אנבידיה בשנת 2019. החלטה זו התבררה כטעות יקרה שעלתה לחברה הזדמנות להרוויח כ-150 מיליארד דולר. "זה מתסכל להיזכר בהזדמנויות שפספסתי", אמר סון בגילוי לב. "נאלצתי למכור את המניות בדמעות". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה