השוק

מיטרוניקס הישראלית בצניחה: כמה כסף הפסידו בעלי המניות?

לאחר שהציגה נתונים שליליים בדו"ח הכספי בחודש שעבר, חברת "מיטרוניקס" רושמת הפסדים נוספים. כ-300 חברי קיבוץ יזרעאל, המחזיקים ב-56% במניית החברה, הפסידו יותר מ-13 מיליון שקל. בימים אלו, המניה נסחרת בשווי של 1.8 מיליארד שקל בלבד

מערכת ice |  4
מניות (צילום shutterstock)
השנתיים האחרונות נחשבו לשנים הקשות ביותר של חברת "מיטרוניקס", חברה בין לאומית, המתמחה בפתרונות לטיפול בבריכות שחייה בעולם ומייצרת מגוון רחב של מוצרים בסטנדרטים הגבוהים ביותר. בקיבוץ יזרעאל, המשתייך למועצה האזורית הגלבוע, ניצב המפעל של יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות שחייה. 
על פי הפרסום של אתר החדשות "גלובס", חודש מאי נחשב לחודש קשה עבור חברת "מיטרוניקס". כזכור, באותו חודש, פרסמה החברה את הדוחות הכספיים שלה ועל פי הנתונים שהוצגו, ניתן היה להבחין כי מניית יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות שחייה התרסקה וצנחה בכ-30% ביום. מדובר בהפסד משמעותי מאוד עבור החברה, נוכח העובדה כי אותה צניחה גרמה למחיקה של כמיליארד שקל משווי השוק של מיטרוניקס. 
על פי גלובס, קיבוץ יזרעאל נהנה מחלוקת הרווחים של חברת "מיטרוניקס", נוכח העובדה כי בשלוש השנים האחרונות שווי חלוקת הדיבידנדים הסתכם בכ-190 מיליון שקל. לצד זאת,  הקיבוץ רשם הישג מרשים לאחרונה, זאת בשל התזרים השנתי שמועבר לידיו.
על פי גלובס, מדובר בסכום מנקר עיניים אשר מסתכם ביותר מ-20 מיליון שקל, עבור שירותים שהוא מעניק לחברה. מלבד זאת, קיבוץ יזרעאל מכר חלק קטן ממניות שהחזיק בחברה תמורת 220 מיליון שקל. 
לאחר שרשמה נתונים מרשימים בשנת 2021, החברה מדלגת בין הפסד להפסד. מנייתה ירדה בכ-80% ומשווי שעמד על יותר מ-9 מיליארד שקל, היא נסחרת בימים אלו בשווי של 1.8 מיליארד שקל בלבד.
בעקבות כך, כ-300 חברי הקיבוץ הבחינו כי תוצאות אלו משפיעות על מצבם הכלכלי, נוכח העובדה כי אלו מחזיקים ב-56% ממניות החברה. נכון להיום, שווי החזקותיו מסתכם בכ-1 מיליארד שקל ולכן מדובר בהפסד משמעותי עבור בני הקיבוץ בסך של יותר מ-13 מיליון שקל לכל חבר בממוצע.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מה צריך קיבוצניק? פרה וחדר אוכל (ל"ת)
    קיבוצניק 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    זה רק תחילת הירידות…
    דוד 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש עוד לאן לרדת. לפחות עוד 30%
    סגור
  • 2.
    הרקפת 76
    בן-גיגי מיכאל 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא לדאוג ימים יגידו למה לא קניתי עכשיו מיטרוניקס. שער1700.
    סגור
  • 1.
    צרות של עשירים (ל"ת)
    גיורא 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור