bdi spot

יוקר המחייה גם כאן: כמה נוציא השנה על בריכות השחייה?

קיץ יקר? הקיץ כבר כאן ואי אפשר שלא להתעלם מסוגיית יוקר המחיה בחיי היום-יום, וכנראה שגם ללכת לבריכה נהפך לשיקול כלכלי יצאנו לבדוק כמה זה יעלה לנו הצרכנים. 

בשיתוף CofaceBdi | 
מנוי בריכה (צילום shutterstock)
אומנם מוערך כי שוק בריכות השחייה יציג בשנת 2023 הכנסות בהיקף של כ- 1,340 מיליוני שקלים, אך ניתן לראות שהגדול הוא גידול מתון של כ- 3% בהשוואה לשנת 2022, אז הסתכמו הכנסות השוק בכ- 1,305 מיליוני שקלים. מספר בריכות השחייה הפעילות בישראל עומד על כ- 630.
לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת Coface Bdi שוק בריכות השחייה צפוי להציג השנה עלייה מינורית בהכנסות ביחס לשנת 2022. על רקע ההאטה במשק ויוקר המחיה לקוחות רבים חושבים פעמיים לפני רכישת מנוי שנתי/עונתי, וחלקם בוחרים בסופו של דבר לרכוש כרטיסיות על פני רכישת מנוי. נראה כי לאחר עליית מחירים משמעותית בשנה הקודמת, השנה חלה עלייה ממוצעת של כ- 3% בתעריפי הכניסה ובמחירי המנויים השונים. נראה כי בשנים האחרונות ישנה מגמה של יצירת חוויה עשירה יותר למבקרים במתחם הבריכה, הכוללת הוספת אטרקציות כגון מגלשות מים, מתקני נינג'ה, מתנפחים, לצד קיום אירועים, מסיבות ועוד".
ניתן לחלק את שוק בריכות השחייה לבריכות גדולות, לעומת בריכות קטנות ובינוניות. קטגוריית בריכות השחייה הגדולות כוללת בעיקר מרכזי קאנטרי-קלאב, אשר לרוב פועלים כל השנה ומפעילים מספר מתחמים ביניהם: בריכות חיצוניות ופנימיות, חדר כושר, מגרשי ספורט, סטודיו לחוגים, ג'קוזי ועוד.
בריכות השחייה הקטנות והבינוניות כוללות לרוב בריכה חיצונית, בריכת פעוטות ומדשאות. נציין כי רוב הבריכות האלו פועלות מספר חודשים בשנה (בד"כ אפריל/מאי-אוקטובר).
מוערך כי נתח ההכנסות של בריכות השחייה הגדולות יעמוד בשנת 2023 על כ- 63% ויסתכם בכ- 845 מיליוני ₪.
מבחינת התפלגות ההכנסות בין מנויים לכרטיסיות ומבקרים חד פעמיים, מוערך כי הכנסות השוק ממכירת מנויים שנתיים מהוות כ- 52% מסך ההכנסות. נציין כי בקרב הבריכות הגדולות שיעור ההכנסות ממנויים גבוה יחסית ועומד על כ- 65%-70%, ואילו בקרב הבריכות הקטנות והבינוניות כ- 60%-65% מההכנסות הן ממכירת כרטיסיות וכרטיסי כניסה חד פעמיים.
הניתוח כולל בריכות שחיה המוכרות מנויים, כרטיסיות וכרטיסי כניסה חד פעמיים לציבור הרחב, ואינו כולל את המסגרות הבאות:
  • בריכות בבתי מלון
  • מכוני כושר שבשטחן מופעלת בריכה
  • בריכות פרטיות ובריכות בבנייני מגורים

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה