השוק

מנהל רשות המסים חושף: האם נשאר כסף לפיצויים שלכם?

הנתון המדאיג שסיפק שי אהרונוביץ' בראיון בפאנל מיוחד: "ערב המלחמה היו כ־18 מיליארד שקלים בקרן הפיצויים. בעקבות הערכות שביצענו בתחילת המלחמה הקרן הוגדלה ל־22 מיליארד. ההערכות הן שהסכום הזה יספיק בסופו של דבר לתשלום כל הפיצוי בגין נזקי המלחמה, אם היא תימשך בעצימות הנוכחית"
מערכת ice | 
שי אהרונוביץ' מנהל רשות המסים (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, אביחי סוחר)
המנהל של רשות המסים, עו"ד שי אהרונוביץ', התראיין בכנס "מדברים צפון" של גלובס בראש פינה וחשף כי קרוב ל־14 מיליארד שקלים שולמו לאזרחים בישראל בגין נזק עקיף בעקבות מלחמת חרבות ברזל שהייתה חסרת תקדים מבחינת נזק
אהרונוביץ' סיפר: "עד היום הוגשו כ־540 אלף תביעות לקבלת פיצוי על נזק עקיף ברחבי הארץ, ו־90% מהן טופלו, ערב המלחמה היו כ־18 מיליארד שקלים בקרן הפיצויים. בעקבות הערכות שביצענו בתחילת המלחמה הקרן הוגדלה ל־22 מיליארד. ההערכות הן שהסכום הזה יספיק בסופו של דבר לתשלום כל הפיצוי בגין נזקי המלחמה, אם היא תימשך בעצימות הנוכחית. כרגע משרד האוצר ואנחנו עובדים על הצעות לתקציב 2025, ונערכים להכל. יהיה למדינה כסף מאיפה לשלם".

רק לאחרונה, רשות המסים פרסמה תחזית מעודכנת של גביית היטל בגין רווחי נפט ורווחי יתר ממשאבי טבע בשנים הבאות. התחזית גבוהה ביחס לתחזית הקודמת עקב תחזית מעודכנת לעליה בכמות הגז ב-3 המאגרים שמפיקים גז, וכן תחזית מעודכנת לעליה במחירי הגז בשנים הבאות. התחזית גם מראה כמה כסף מצפים ברשות המסים להכניס.
סך ההיטלים שניגבו עד ה-16 ביוני 2024 הסתכם ב-6.85 מיליארד שקל, מתוכו 5.921 מיליארד שקל היטלים חלוטים. בתוך כשנתיים מאז פתיחת הקרן לאזרחי ישראל, עת הועברו אליה כמיליארד שקל, נצברו סה"כ קרוב ל-6 מיליארד שקל היטלים חלוטים עבור הקרן לאזרחי ישראל. סכום ההיטלים החלוטים אינו כולל את הרווחים שנצברו בקרן הביניים טרם העברתם לקרן לאזרחי ישראל וכן את הרווחים שנצברו בקרן לאזרחי ישראל מההשקעות של כספי ההיטלים החלוטים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה