השוק

חגיגת השכר באנבידיה נחשפת: כמה מרוויחים העובדים בחברה הלוהטת?

עם זינוק מחיר המניה ביותר מ-181% רק מתחילת 2023, ניתן להעריך שבשנה הנוכחית השווי ההוגן של המניות החסומות בידי העובדים ימשיך לטפס. השווי ההוגן של המניות החסומות שבידי עובדיה הסתכם בשנה החולפת בכ-8.2 מיליארד דולר - כמעט כפול מהשנה הקודמת. זהו שווי ממוצע של כ-277 אלף דולר למניות חסומות לכל עובד
מערכת ice | 
צ'ק פוינט ואנבידיה (צילום באדיבות אנבידיה ישראל, shutterstock, Magma Images)
אין ספק שבזכות הזינוק המסחרר במחיר מניית אנבידיה בשנים האחרונות, עובדי החברה הפכו לעשירים גדולים. לפי נתוני החברה, השווי ההוגן של המניות החסומות שבידי עובדיה הסתכם בשנה החולפת בכ-8.2 מיליארד דולר - כמעט כפול מהשנה הקודמת. זהו שווי ממוצע של כ-277 אלף דולר למניות חסומות לכל עובד.
עם זינוק מחיר המניה ביותר מ-181% רק מתחילת 2023, ניתן להעריך שבשנה הנוכחית השווי ההוגן של המניות החסומות בידי העובדים ימשיך לטפס. משמעות הדבר היא שרבים מעובדי אנבידיה, ובפרט הוותיקים שבהם, הפכו למיליונרים הודות לעליית ערך חבילות המניות שקיבלו כחלק מהתגמול שלהם.

אך ההתעשרות המשמעותית של העובדים מציבה אתגר מסוים בפני ההנהלה. לפי דיווח שפורסם בדצמבר ב"ביזנס אינסיידר", מנכ"ל אנבידיה הביע חשש שחלק מהעובדים הוותיקים שהתעשרו עלולים להפוך ל"פורשים סמויים" - כלומר להישאר בחברה פורמלית אך לא להשקיע מאמצים רבים בעבודה.  
ההשערה היא שחלק מהעובדים שהפכו לעשירים גדולים, עשויים להתפתות לנוח על זרי הדפנה ולא להשקיע את מלוא המרץ והמוטיבציה בתפקידם. תופעה כזו עלולה לפגוע בחדשנות ובצמיחה של אנבידיה, ולהוות אתגר ניהולי משמעותי.  
ההנהלה תידרש למצוא דרכים לשמור על מוטיבציה וערנות בקרב העובדים העשירים החדשים, שעבורם הצורך הכלכלי בעבודה כבר לא קיים. יתרה מזאת, עליה גם למשוך כוח אדם איכותי חדש, שיתמרץ להישאר פעיל ומעורב בארגון למרות עושרם הפוטנציאלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה