מחיסכון להשקעה:  כל מה שצריך וחשוב לדעת במעבר מחיסכון להשקעה

אנבידיה חצתה לראשונה את רף ה-3 טריליון דולר שווי שוק

אנבידיה חוצה את רף ה-3 טריליון דולר שווי שוק ומובילה את וול סטריט לשבוע של ביצועים חיוביים, למרות נתוני מאקרו מאכזבים בתחילת השבוע. במבט לשבוע הקרוב, הפוקוס יעבור משוק העבודה למדד המחירים לצרכן ולהחלטת הריבית הקרובה של הפד.
בשיתוף הפניקס | 
ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה (צילום shutterstock)
השבוע האחרון בוול סטריט נפתח עם נתונים מאכזבים שהצביעו על כך שמגמת החולשה בפעילות הכלכלית ובשוק העבודה נמשכת, וביניהם, מדד מנהלי הרכש בתעשייה וסקר המשרות הפנויות. עם זאת, התמונה השתנתה מהר מאוד כשבסוף השבוע פורסם מדד מנהלי הרכש בשירותים שזינק במפתיע, ולאחר מכן, דו"ח התעסוקה שהפתיע גם הוא מעל הציפיות והתקבל בעין פחות יפה בשווקים שהגיבו בירידות שערים במניות לצד עליית תשואות בשוק האג"ח, אך זה עדיין לא הפריע למדדי המניות לסיים את השבוע עם ביצועים חיוביים לצד ירידת תשואות בשוק האג"ח.
בסיכום שבועי, מדד ה-S&P500 עלה ב-1.3%, נאסד"ק ב-2.4% והדאו-ג'ונס ב-0.3%. מניית אנבידיה ממשיכה לבלוט לחיוב ולדחוף את המדדים כלפי מעלה, כשבמהלך השבוע החולף חצתה לראשונה את רף ה-3 טריליון דולר שווי שוק. בשוק האג"ח (ממשלתי), התשואות ירדו לכל אורך העקום במהלך השבוע האחרון, כאשר התשואה ל-10 שנים ירדה בכ-8 נ"ב לרמה של 4.43%.
על פי דו"ח התעסוקה (NFP), תוספת המשרות בחודש מאי הסתכמה ב-272 אלף, גבוהה משמעותית מהציפיות שעמדו על כ-180 אלף, במקביל להפתעה כלפי מעלה בשכר שהאיץ בקצב הגידול השנתי מ-3.9% ל-4.1% (צפי 4.0%). בצד החיובי, שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ירד ב-0.2 נ"א ל-62.5% לצד עלייה קלה בשיעור האבטלה מ-3.9% ל-4.0%.

מתן שטרית, הכלכלן הראשי של הפניקס (צילום רמי זרנגר, באדיבות הפניקס)
במבט לשבוע הקרוב, הפוקוס יעבור משוק העבודה למדד המחירים לצרכן וכמה שעות לאחר מכן להחלטת הריבית של הפד שתכלול עדכון לתחזיות הכלכליות. כמובן שאף אחד לא מצפה להפחתת ריבית, אך כן מצפים לראות האם בפד ירמזו על הפחתת ריבית אפשרית בחודש ספטמבר. נכון לכתיבת שורות אלה, ההסתברות להפחתת ריבית בספטמבר עומדת על כ-54%, כשעד לפני דו"ח התעסוקה ההסתברות עמדה על כמעט 80%.
באירופה, הבנק המרכזי (ה-ECB) הפחית את הריבית בהתאם לציפיות ב-25 נ"ב לרמה של 3.75% (ריבית פיקדונות), ובכך הקדים לראשונה אי פעם (מאז הקמת גוש האירו) את ארה"ב במחזור הפחתות ריבית. בהודעת הריבית ציינו כי הוועדה אינה מתחייבת לשום מתווה ריבית בעתידי, ותקבע את המדיניות בהתאם לנתונים שיתקבלו בין פגישה לפגישה. אגב, כמה שעות לפני החלטת הריבית באירופה, הבנק המרכזי בקנדה הפחית את הריבית ב-25 נ"ב לרמה של 4.75%, ובכך למעשה אירופה הפסידה לקנדה את תואר הבנק המרכזי הראשון שהתחיל את מחזור הפחתות הריבית הנוכחי במדינות ה-G7.
בישראל, מדדי המניות הושפעו מההסלמה בצפון וסיימו את השבוע האחרון בירידות שערים בניגוד למגמה החיובית בעולם, כאשר מדד ת"א 35 ירד ב-1.7%, ת"א 90 ירד ב-5.2% ות"א 125 ירד ב-2.5%. בשוק האג"ח (ממשלתי), נרשמה ירידת תשואות לכל אורך העקום במהלך השבוע האחרון, כאשר התשואה ל-10 שנים ירדה בכ-11 נ"ב לרמה של 4.91%. שוק הריביות (תלבור), ממשיך לתמחר יציבות בריבית בנק ישראל במהלך השנה הקרובה.
השקל נחלש במהלך השבוע החולף בכ-1.4% מול הדולר לרמה של 3.75 שקלים לדולר, וזאת על אף עליות השערים בשווקים הגלובאליים והיציבות היחסית שנרשמה בדולר מול סל המטבעות. במילים אחרות, היחלשות השקל במהלך השבוע החולף היא תוצאה של האירועים המקומיים (הסלמה בצפון).
בגזרת מחירי התובלה, במהלך השבוע החולף נרשמה עלייה נוספת של 12% (מדד Drewry), ובכך נרשמה עלייה של כ-74% מאז תחילת חודש מאי.
ביום שישי הקרוב צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן בישראל לחודש מאי. על פי הקונצנזוס, מדד המחירים לצרכן צפוי לעלות ב-0.5% והאינפלציה השנתית צפויה לעלות ל-3.2%, מעל הגבול העליון של יעד יציבות המחירים.
*הכותב, מתן שטרית, הוא הכלכלן הראשי של הפניקס.
למעבר למתחם המלא לחצו כאן
האמור הוא סקירה כלכלית מטעם הפניקס חברה לביטוח בע"מ (להלן: "החברה"), למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. אין לראות במסמך זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ או המלצה לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם או במוצרים פנסיונים ו/או פיננסיים כלשהם. האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות ו/או פנסיוני ו/או פיננסי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. המידע כולל ניתוח כלכלי למצב הקיים בשוק והינו בגדר השערה בלבד ונשען על אומדנים והערכות הנכונים למועד המוצג ושמטבע הדברים, אפשר שיתבררו כחסרים או בלתי מעודכנים וכן עלולים להתגלות סטיות בין ההערכות המובאות במידע לבין התוצאות בפועל. ובכל מקרה אין החברה מתחייבת על דיוקו ו/או שלמותו ו/או היותו רלוונטי למקרה זה או אחר. אין לראות במידע זה כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בניירות ערך ו/או בנכסים הפיננסיים או הפנסיוניים המוזכרים בו. הפניקס עוסקת, בין היתר, בשיווק פנסיוני (ולא בייעוץ פנסיוני), ולה זיקה למוצרים פנסיוניים ו/או פיננסיים המנוהלים על ידה. פורסם ביום 09.06.2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה