השוק

חסר תקדים: הבנק סגר את הסניף? הפגישה תתקיים אצלכם בסלון

אחרי שבנק ישראל איפשר למערכת הבנקאית לסגור סניפים הוא מעוניין לאפשר כעת למערכת לתת שירות בנקאי בבתים של לקוחות וזה עשוי להגביר את מגוון השירותים של הבנקים ולמעשה לייצר עוד נתיב של תחרות
ניצן כהן |  3
דני חחיאשווילי (צילום דוברות בנק ישראל, Magma Images)
הפיקוח על הבנקים מקדם מתן היתר לבנקים לתת שירותים בנקאיים בבתים של לקוחות. ההיתר הזה אמור באופן תיאורטי לפחות, לייצר למערכת הבנקאית נתיב נוסף בו יוכלו לפתוח בו ציר להגברת התחרות כך למשל הבנקים יוכלו להתחרות במתן שירות ללקוחות במקומות העבודה או בבתים.
נסייג לרגע את הדברים. ההיתר הרשמי הוא למתן שירות בנקאי שלא בסניף וההיתר הזה מקורו במצב שנוצר בו הבנקים בגרו סניפים ברשות של הפיקוח ונוצר מצב בו אוכלוסייה המוגבלת בניידות מודרת מביצוע פעולות בנקאיות שניתנו עד עתה בסניפים בלבד.
מתן ההיתר הוא רחב ואינו מוגבל למתן שירות בבתים של מי שמוגבל בניידות אלא שהוא מתן היתר לתת שירות במקומות שהם לא סניף בנק וזה החידוש שמאפשר לבנקים את השירות בבתים של לקוחות.
במערכת הבנקאית מפרשים את ההוראה של בנק ישראל כזו שתאפשר לבנקים להגדיל את סל המוצרים שהם מציעים ללקוחות מה שיאפשר גם גביית עמלות בהתאם. כך למשל אם אדם צריך שירותים בסניף, הוא יוכל לקבוע פגישה עם בנקאי במקום העבודה שלו. לא יבזבז זמן על נסיעה, חניה, המתנה וכן הלאה ובתמורה לזמן שנחסך ממנו, הוא ישלם עמלה לבנק.
אם אכן הבנקים ירימו את הכפפה, ובנק ישראל יאמץ את הפרשנות הזו, הרי ששירות שעד כה היה שמור רק לבעלי הון וידע פיננסי, יונגש גם ללקוחות נוספים וזה תמיד טוב.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יקחו לכם את הבית
    נחשים תיזהרו להכניס 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיישרפו הבנקים והמנכלים אמן
    סגור
  • 2.
    הנגיד דואג למילארדים לבנקים על חשבוננו! (ל"ת)
    Me 06/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אשמח שנציג יגיע אליי
    ארנון 06/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לי מחשבות שאני מתעורר בלילה האם למשוך שקל מהחשבון עכשיו השירות הזה מצויין ככה אוכל לחשוב ביחד עם הנציגה האם למשוך שקל או שלא מזל שנותנים ייעוץ עד הבית לזה חיכינו עד היום
    סגור