השוק

יצחק תשובה מתעניין בישראכרט? גורמים בשוק ההון: פייק ניוז

גורמים בשוק ההון המעורים היטב בעסקיו של יצחק תשובה מגיבים לשמועות על התעניינות לכאורית של איש העסקים ברכישת מניות ישראכרט, ומבהירים: אין דבר כזה | כל הפרטים
ניצן כהן |  1
יצחק תשובה (צילום פלאש 90, shutterstock)
הבוקר הסתובבו שמועות בשוק ההון על התעניינות לכאורית של איש העסקים יצחק תשובה ברכישת ישראכרט. גורמים בסביבת איש העסקים הכחישו התעניינות שלו ברכישת השליטה בחברה תוך שהם מדגישים את מירכוז תשומת הלב בעסקי האנרגיה שלה.
יחד עם זאת, בשוק ההון טוענים שיש אפשרות שתיק ההשקעות הפיננסיות של איש העסקים יצחק תשובה יכלול החזקה (או סוג של כזו) בישראכרט אבל החזקה כזו היא מינורית. הגורמים אמרו שהם מניחים שכמו כל השקעה אם תוצע הצעה זולה משמעותית ממחיר השוק (מה שלא קרה כרגע) היא תיבחן.
מקבוצת דלק נמסר כי "הקבוצה אינה מגיבה או נותנת מידע על תיק ההשקעות שלה מעבר לדיווחים השוטפים שלה".
כאן המקום לציין כי לאחר השיפור המשמעותי בעסקיו של יצחק תשובה ובראשן קבוצת דלק שמנוהלת על ידי עידן ולס, הפכה הקבוצה לנזילה מאוד ומכאן יש אליה לא מעט פניות לבצע השקעות. לרוב הצעות אלה אם אינן אטרקטיביות באופן מובהק, כלומר במחירים נמוכים משמעותית ממחיר השוק נדחות על ידה מאחר והיא ממורכזת בעסקי האנרגיה ובפיתוח שלהם שמאירים לה פנים.

קבוצת דלק עברה תהליך מורכב ויעיל מאוד מאז נכנס עידן ולס לתפקיד המנכ״ל ועברה ממשבר אקוטי למצב בו היא מחלקת דיווידנדים בשיעור דו-ספרתי ומציגה תשואות לא רעות בכלל.
בשוק ההון קיימים לא מעט מתווכים שמנסים להשביח את הנכסים אותם הם מתווכים על ידי זריקת שמות באוויר או על ידי יצירת ספקולציות שחלקן מוצאות את דרכן לחלק מכלי התקשורת אך השורה התחתונה שלהם היא מקסימום פניה שאינה מחייבת אף אחד ומכאן ליצירת השמועות האלה אין ולו דבר עם העסקים השוטפים.
באשר לישראכרט, זו נמצאת לכאורה על המדף אחרי שבוטלה העסקה עם הראל אולם גם כאן, לא פשוט לרכוש את השליטה בחברה כזו בגלל הרגולציה אבל לא רק והחברה עצמה עסוקה בלייצר ערך לבעלי המניות..
בשוק ההון מתקשים להבין כיצד ישראכרט מצליחה פעם אחר פעם להוביל את השוק ולעיתים אף להמציא אותו מחדש בלי גרעין שליטה מובהק וברור אבל גם לזה יצטרכו בשוק ההון להתרגל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק לא לשכוח להעביר חלק מהרווחים לחלאה הסגול. סומך עליך. (ל"ת)
    הגיון בריא 06/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור