השוק

בהלה בהייטק הישראלי: מדוע העובדים המבוגרים מפוטרים מתפקידם?

תופעה שהפכה לנפוצה בשנים האחרונות בישראל, היא "החלפת עובדים", כלומר פיטור עובדים מבוגרים המרוויחים שכר גבוה והכנסה של עובדים צעירים שימלאו את אותו התפקיד, אך בשכר נמוך בהרבה
מערכת ice |  1
משכורות בהייטק-אילוסטרציה (צילום shutterstock, vecteezy)
רבים נכנסים לעולם ההייטק ונהנים כבר בתחילת הדרך משכר מתגמל (שנחשב לאחד הגבוהים בשוק הישראלי), כאשר נקודת המוצא שלהם היא שהשכר ימשיך לעלות עוד ועוד עם הגיל והיסיון. אלא שבתקופה האחרונה אנו עדים לתופעה הפוכה: צברתם מספיק ניסיון? מעולה, לא בטוח שהחברות יהיו מעוניינות לשלם לכם יותר, יותר קל פשוט לפטר אתכם ולהעסיק עובד צעיר במקומכם.
מדובר למעשה בתופעה המכונה "החלפת עובדים", במסגרתה עובדים ותיקים במשרות בכירות מוחלפים על ידי עובדים צעירים יותר, שעושים את אותה העבודה (פחות או יותר) עבור סכום נמוך יותר. מדובר בחיסכון אדיר לחברות ההייטק, אך הדבר גורם לעובדים בשנות ה-40 וה-50 לחייהם לחפש להם מקומות עבודה אחרים, בלי שציפו לזה מראש.
נזכיר כי דוח שפורסם לפני כחודשיים על ידי מכון Rise מראה כי חלה ירידה משמעותית בהשקעות בהייטק הישראלי בחודשים הראשונים למלחמה ביחס לחודשים שקדמו לה כמו כן, הדוח העלה כי ממוצע ההשקעות הרבעוני מאז פרוץ המלחמה עמד על סך 1.6 מיליארד דולר, ומדובר בסכום הנמוך ביותר מאז שנת 2017.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כן ילדים חסרי מוסר עבודה יוצאים בחמש וההייטק קורס (ל"ת)
    סתומי1960 06/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור