השוק

אחרי הודעת ש"ס: מתמתנות הירידות בבורסה

החשש מהתלקחות מחודשת של גבול הצפון מביאה את הדולר להתחזק בשיעור של 0.8% וזאת לאחר אופטימיות זהירה (או סוג שלה) שסיום המלחמה באמצעות הסכם קרוב; בדקות האחרונות הודיעה ש"ס על תמיכה במתווה נתניהו שפורסם על ידי ביידן והירידות נחלשות
ניצן כהן |  1
דולר (צילום shutterstock)
(עדכון)
הימים האחרונים הפכו לימית מתוחים מאוד. מחד הנאום של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הפיח סוג של אופטימיות זהירה שיש אפשרות שהחטופים יחזרו והמלחמה תירגע מעט לצורך חשיבה מחדש, באמצעות הסכם. אולם מאז החיזבאללה מגביר את התקיפות ומכאן את התגובות וחוסר הוודאות חוזר לשוק ההון.
בדקות האחרונות הודיעה ש"ס כי היא מקבלת את מתווה ההסכם של נתניהו שפורסם על ידי נשיא ארה"ב בסוף השבוע והירידות בבורסה החלו להתמתן כמו גם ההתחזקות של הדולר.
השקל נחלש מאוד בשעה האחרונה כשהדולר מתחזק ב-0.8% לרמה של 3.691 שקל, האירו מתחזק ביותר מ-1% וחוזר להיסחר מעל רמת ה-4 שקלים והלירה שטרלינג עולה גם היא ביותר מ-1% ונסחרת ברמה של 4.7 שקל לפאונד.
במקביל נרשמות ירידות שערים בבורסה כשהמדדים 35 ו-125 יורדים ביותר מ-1%, מדד הבנקים יורד ב-1.7%. מחזורי המסחר בינוניים ומסתכמים ב-64 מיליון שקל. באסיה נרשמה דווקא מגמה חיובית. החוזים על המדדים המובילים בניו יורק יורדים ומושכים איתם את המדדים המרכזיים באירופה.
באופן עקרוני צריך לזכור שהמסחר בשווקים הפיננסיים מתנהל בתקופה הזו בתנאי חוסר ודאות לא פשוטים. בארה"ב הבחירות מתקרבות ונראה שהן יהיו שוב צמודות. באירופה, המלחמה באוקראינה לא נרגעת ובריטניה הולכת לבחירות. במזרח התיכון הרי שהמלחמה בישראל מייצרת לא מעט כאבי ראש לעולם ומכאן שאם מתכללים את האירועים שעוברים על העולם הרי שכרגע לפחות, השווקים מתנהלים בתנאי חוסר ודאות לא פשוטים בכלל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דרעי היחיד בממשלה בעל השיקול החכם שחושב מהשכל ולעניין (ל"ת)
    סעד 06/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור