השוק

נגיד בנק ישראל חושף כמה עולה המלחמה: "אי אפשר לתת צ'ק פתוח"

נגיד בנק ישראל התייחס לעלות המלחמה הכוללת ואמר כי עד כה הסכום העצום הוא 250 מיליארד שקל. הנגיד התייחס גם לפרמיית הסיכון של מדינת ישראל אשר עלתה בעקבות המלחמה, אך אומר גם שבישראל יש עוד יתרות ב-200 מיליארד דולר
מערכת ice | 
אמיר ירון (צילום שגיא שלפר)
במכללה למינהל בראשון לציון מתקיים היום (חמישי) כנס תחת הכותרת "המשק הישראלי לאחר ה-7/10", בהשתתפותו של נגיד בנק ישראל, פרופסור אמיר ירון. בכנס נשא הנגיד דברים והתייחס לעלות המלחמה עד כה, כמו גם להפסדי המסים, ולפרמיית הסיכון של מדינת ישראל, שעלתה בעקבות המלחמה.
בפתח דבריו אמר נגיד בנק ישראל: "אתם ודאי ערים לדיון הביטחון בראייה צופת פני עתיד. אין ספק שיהיה צורך בעוד הוצאות, שכן  כלכלה זקוקה לביטחון וביטחון זקוק לכלכלה. עם זאת חשוב להדגיש - אי אפשר לתת צ'ק פתוח בנושא ההוצאות הבטחוניות, חייבים למצוא את האיזון הנכון בין הדברים"
עוד ציין הנגיד כי "הייתי הראשון שקרא להקמת הוועדה הציבורית לתקציב הביטחון והקמתה כעת היא צעד נכון במבט קדימה, אך היה מוטב שהיא הייתה קמה כבר בינואר. טוב שזה סוכם עכשיו ונכונה לה עבודה רבה וחשובה. העלויות הבטחוניות והאזרחיות מסתכמות במאות מיליארדי שקל - זה נטל כבד. אני מקווה שהוועדה תבחן תהליכים בראייה שנתית ואחר כך הממשלה צריכה לוודא שיבוצעו ההתאמות הנכונות כל שזה יוביל לירידת היחס חוב תוצר לאחר המלחמה".
עוד אמר פרופ' ירון: "נכון לעכשיו, אנחנו מעריכים את עלות המלחמה לשנים 2023-2025, בכ-250 מיליארד שקל והיא כוללת 40 מיליארד הפסד מסים, הוצאות מלחמתיות כגון ימי מילואים ותחמושת ועוד סיוע אזרחי. אם כל זה היה הסיפור וכל זה היה נסגר אז היינו עולים ליחס חוב תוצר של 67 אחוזים ולאחר מכן היה יורד חזרה".

"פרמיית הסיכון של המדינה עלתה בזמן שהפיחות העודף בשקל נמשך, כאשר פיחות כמובן מוביל לעליות מחירים. עם זאת, יש לנו יתרות של 200 מיליארד דולר והשוק מבין שיש לנו מספר מחסניות", סיים הנגיד את דבריו בכנס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה