השוק

נגיד בנק ישראל מגיב לתחקיר מירי רגב | ראיון מיוחד

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון מגיב היום בראיון מיוחד ל-ice לתחקיר מירי רגב ואומר: "בנק ישראל מסתכל כל הזמן על ההון האנושי ופיתוח התשתיות - חייבים שהתחבורה תתנהל באופן ענייני ומקצועי - זה מרכיב מרכזי מאוד בכלכלה"
ניצן כהן |  2
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון הוא אחד האנשים המוערכים בכלכלה הישראלית. בראיון מיוחד ל-ice הוא מגיב ל'תחקיר מירי רגב" שהתפרסם בימים האחרונים ברשת 13 על ידי העיתונאי רביב דרוקר.
לפני שניכנס לדברים נזכיר כי בנק ישראל הותיר היום את הריבית ברמה הגבוהה של ה-4.5% רמה שמשקפת רמות סיכון גבוהות (מידי) של הכלכלה הישראלית.

"מבלי להיכנס עמוק מדי לתחקיר", אומר הנגיד, "בנק ישראל מתייחס להשקעה בהון האנושי ובתשתיות חשיבות גדולה מאוד להתפתחות הכלכלית של ישראל. תחום התחבורה נמצא במרכז עולם ההשקעה בתשתיות ולכן הוא חייב להתנהל בצורה עניינית ומקצועית" אומר הנגיד.
בלי להיכנס לחקירות ולבדיקות, התייחסות כזו לכסף ציבורי יש לה השפעות כלכליות מרחיקות לכת.
"זה נכון, לא אתייחס לתחקיר עצמו אבל כן אני אומר את הדברים כך - צריך להתייחס לכספי הציבור, ניהול מקצועי ומנהל תקין בחרדת קודש. ברור שהעקרונות האלה חשובים לאמון הציבור.
"בנק ישראל לאורך כל הדרך מדגיש שני נושאים בראיה ארוכת הטווח אלה הם ההון האנושי ופיתוח התשתיות כשהתחבורה חשובה מאוד בתהליך הזה וכאן - שוב מבלי להיכנס לתחקיר עצמו - ברור שאנחנו צריכים לראות את תחום התחבורה מתנהל עניינית ומקצועית".
בוא נדבר רגע על הריבית.
"בגדול, אנחנו רואים שסביבת האינפלציה עלתה ואי הוודאות גם עלתה. אנחנו רואים שהאינטנסיביות של הלחימה בצפון עלתה וכל הפרמטרים שהזכרנו יקבעו את תוואי האינפלציה והמדיניות הפיסקלית. כשאנחנו מסתכלים על הפרמטרים שמצטברים, הם מאתגרים את הנורמליזציה של הריבית.
"מהצד השני, אנחנו מאמינים שהיא מרסנת כרגע ואנחנו פועלים מהחלטה להחלטה".
המערכת הבנקאית פרסמה את הדוחות הכספיים ואנחנו רואים צמצום באשראי. אתה חושש מהתפתחות של מצוקת אשראי של משקי הבית? העסקים השונים?
"נכון, אנחנו רואים התמתנות מסוימת באשראי שניתן לעסקים הגדולים והבינוניים וזו כבר תקופה שאנחנו רואים את התהליך הזה. אבל צריך לזכור כמה דברים: הדבר הראשון הוא שהמערכת יציבה והדבר השני הוא שהבנקים שמו הפרשות מסוימות יותר ויש להם כריות הון לתת אשראי.
"הנקודה המרכזית היא חוסר הוודאות, יש כרגע מגבלת חוסר ודאות, יש מגבלות היצע בנדל"ן ובתיירות וגם נושא האשראי והביקוש לאשראי יהיה תלוי בהתפתחויות. מה שברור הוא שהמערכת הבנקאית יכולה לעמוד בביקושים ברגע שנגיע לנקודה שתהיה מספיק וודאות והם יידרשו לכך".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביי ביי
    מירי רקב 05/2024/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה הוא מבין בכלכלה?!! הדרדס אמר שהכלכלה שלנו נאמבר וואחד וזה מה שמשנה. מי שאומר אחרת 0מולאני ויפוטר!
    סגור
  • אתה מבין גדול.
    עהנ 05/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה כנראה בעד מירי רגב ולא חשוב מה תעשה גם אם תשדוד את הקופה הציבורית.
    סגור