השוק

שטראוס עם דו"ח טוב: הצליחה להתמודד עם עליית מחירי חומרי הגלם

שטראוס שסבלה בתקופה האחרונה מעליית מחירים משמעותית של חומרי הגלם הצליחה לספוג אותם בלי נזקים משמעותיים; החברה שמרה על יציבות ברווח התפעולי; שי באבד: ממשיכים בתוכנית האסטרטגית להתמקדות בפעילות ליבה
ניצן כהן |  4
שי באב (צילום פלג אלקלעי, פלאש 90/ דוד כהן, shutterstock)
דו"ח טוב לשטראוס שהצליחה להתמודד ברבעון הראשון של השנה עם עלייה משמעותית של מחירי חומרי הגלם וספגה אותם תוך ביצוע של שורת פעילויות פנימיות שהכילו  את העלייה הזו מבלי לשחוק יותר מידיי את התוצאות.
נשיא ומנכ"ל הקבוצה, שי באב"ד: "אנחנו ממשיכים ביישום התוכנית האסטרטגית של הקבוצה למיקוד בפעילויות הליבה והשקעות בפיתוח מנועי צמיחה אסטרטגיים שיובילו את הקבוצה בשנים הקרובות. זאת, לצד המשך התייעלות ארגונית והתמודדות עם העלייה במחירי חומרי הגלם"
מהנתונים עולה כי ברבעון הראשון של השנה נרשמה עלייה של 1.4% בהכנסות שהסתכמו בכ-2.6 מיליארד שקלים, הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-204 מיליון שקלים, שמהווה כ-7.8% מסך כל המכירות. הרווח התפעולי הושפע בין היתר כתוצאה מהעלייה המשמעותית במחירי חומרי הגלם, שהביא לירידה של כ-2.4% ברווח התפעולי ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון עמד על כ-159 מיליון שקלים, לעומת רווח נקי של כ- 134 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במהלך הרבעון הראשון, וכחלק מיישום האסטרטגיה של הקבוצה, השלימה הקבוצה את מכירת חברת הקפה בסרביה, בתמורה לסכום של 38.8 מיליון אירו. במקביל, פעילות הממתקים של הקבוצה ממשיכה להתאושש עם צמיחה ועלייה בנתחי השוק. כמו כן, בחודשים האחרונים חברת הדירוג 'מעלות S&P' הודיעה על עדכון תחזית קבוצת שטראוס ליציבה משלילית ואשררה את דירוג ‘ ilAA+' שניתן לקבוצה.
הפעילות של שטראוס בישראל הייתה מוצלחת למדיי כשההכנסות מהסיגמנט הזה עלו ב-1.7% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו ב-ב-1.3 מיליארד שקל. הרווח התפעולי בישראל עומד על 151 מיליון שקלים, עלייה של כ-2.3% מהשנה שעברה. שיעור הרווח התפעולי מסך כל המכירות עומד על 11.6%.
משטראוס נמסר כי "בעקבות השינוי המבני ובהתאם לאסטרטגיית הקבוצה, שטראוס ישראל כוללת כעת גם את פעילות הקפה בישראל, שבעבר הייתה חלק ממגזר הקפה".
המכירות של מגזר בריאות ואיכות חיים ברבעון עמדו על 731 מיליוני שקלים, ירידה של כ-1.6%, ורווח תפעולי של 74 מיליוני שקלים, ירידה של כ-12.2% מהרבעון המקביל אשתקד. ירידה זו משקפת סיווג מחדש של קטגוריית חטיפי האנרג'י, שכחלק מהשינויים סווגה מחדש ממגזר בריאות ואיכות חיים למגזר תענוג והנאה חטיפים ומתוקים. בנטרול הסיווג הציג מזגר בריאות ואיכות חיים גידול של 0.7%.
המכירות של מגזר הממתקים  שמוגדר כ"תענוג והנאה" ברבעון עמדו על 361 מיליוני שקלים, עלייה של כ-18.1%, ורווח תפעולי של 42 מיליון שקלים, עלייה של כ-70.9% מהרבעון המקביל.
פעילות הממתקים עומדת על נתח שוק של 26.6% ברבעון, עלייה קלה מהרבעון הקודם. מגזר קפה ישראל סיים את הרבעון עם סך מכירות נטו של 217 מיליון שקלים, ירידה של 8.7% מהרבעון המקביל, ורווח תפעולי של 35 מיליון שקלים, ירידה של כ-8.7%.
שיפור נרשם גם בפעילות הקפה הבינלאומית של שטראוס, אולי הפעילות שספגה ביתר שאת את עליית מחירי חומרי הגלם. הכנסות הסיגמנט הסתכמו ב-954 מיליוני שקלים, עלייה של כ-0.3% מהרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב-38 מיליון שקלים, ירידה של כ-36.3% מהרבעון המקביל. הפער מהרבעון הקודם נובע, בין היתר, בשל עלייה משמעותית במחירי חומרי הגלם. שיעור הרווח התפעולי מסך כל המכירות של הקפה הבינלאומי עומד על 4%.
פעילות הקפה בברזיל מסכמת את הרבעון עם מכירות של 645 מיליוני שקלים, עלייה של כ-3.8%, ורווח תפעולי של 13 מיליוני שקלים, ירידה של כ-56.3% מהרבעון המקביל. פעילות הקפה ברוסיה ובאוקראינה מסכמת רבעון עם מכירות של 129 מיליוני שקלים, פעילות הקפה ברומניה עם מכירות של 45 מיליוני שקלים ופעילות הקפה בפולין עם מכירות של 103 מיליוני שקלים.
נתח השוק הכספי הממוצע של חברת Três Corações בתחום הקפה הקלוי והטחון בשנת 2024 הגיע לכ-33.1% בהשוואה לכ-33.7% בתקופה המקבילה אשתקד וזה נתון חשוב מאוד ומשמעותי מאוד על רקע עליית מחירי חומרי הגלם. 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    שטראוס,בבעיה
    שגיא 05/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבעיה נובעת ממנכל לא מתאים לעסק מי שקורא בין השורות מבין העסק בבעיה
    סגור
  • 3.
    רמאים
    מולי 05/2024/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המספרים לא רעים,אולם לא צויין הדיבידנד לבעלי המניות בסך 200 מליון שקל! מי שתרם למספרים ו ב ג ד ול אלו הם עליות המחירים המטורפות של החברה,כך שהמספרים נזקפים אך ורק לציבור.באב"ד אלוף בלסדר מספרים,לכן לקחה אותו "הנסיכה"עופרה לעבודה. בקיצור....רמאים,עושקים,חזירים ושקרנים.
    סגור
  • 2.
    "הצליחו להתמודד אם עליית מחירי הגלם" הציבור לא אוכל שקר
    מממ 05/2024/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הרווחים על חשבון הציבור . נמאס מהעושק של המונופולים את הציבור . שקרנים נמאסתם!
    סגור
  • 1.
    שטויות!!!!
    אנצי!!!! 05/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תמיד היה יקר במדינה וזה לא התיקרות פתאומית,אז שיספרו תירוצים למישהו אחר!
    סגור