השוק

בנק מזרחי טפחות: שיעור האינפלציה יעמוד על 0.5% בסוף מאי

בנק מזרחי טפחות מפרסם את הסקירה השבועית שלו על נתוני הפעילות הכלכלית בעולם המערבי. יוני פנינג, האסטרטג הראשי: "השפעות המלחמה בולטות יותר מכל דבר, עם מחסור משמעותי בעובדים, שכנראה אחראי על חלק מעליית הציפיות האינפלציוניות"

מערכת ice | 
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
בנק מזרחי טפחות מפרסם את הסקירה השבועית שלו על נתוני הפעילות הכלכלית בעולם המערבי. "בארה"ב, הקריאה המקדמית להזמנת מוצרים בני קיימא  בטריטוריה השלילית (במקצת), בזכות עדכון כלפי מטה של קריאות קודמות. אבל יותר מזה, היא לא משהו שצריך להסביר תשואה ריאלית של מעל ל-2% באג"ח", כך ציין יוני פנינג, האסטרטג הראשי בחדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות.
"בניגוד בולט לזה, ומה שאחראי, לפחות מבחינת השוק לחלק מההסבר לאותה תשואה, הציפיות התאגידיות אליבא ד'מדדי מנהלי הרכש דיי אופטימיות", כך ציין פנינג בסקירה השבועית.
לטענתו, הדבר בולט בעיקר בארה"ב ובענפי השירותים, על רקע עליות המחירים האחרונות. מלבד זאת, כלכלן מזרחי טפחות מצין כי בינתיים ניכר ששוק הדיור האמריקאי נצמד לנתוני הפעילות הכוללת, יותר מאשר לאופטימיות של מדד מנהלי הרכש, עם התמתנות בקצב מכירת הבתים הקיימים.  
"בישראל, השפעות המלחמה בולטות יותר מכל דבר, עם מחסור משמעותי בעובדים, שכנראה אחראי על חלק מעליית הציפיות האינפלציוניות", ציין פנינג. בעקבות כך, פנינג מעריך כי בסוף חודש מאי האינפלציה תעמוד על 0.5%. בעוד שנה, הבנק צופה כי האינפלציה תעמוד על 2.8%. על פי התחזית של הבנק לשנה הבאה, האינפלציה תעמוד על 2.9%. 
עוד מציין האסטרטג הראשי במזרחי טפחות, כי בבריטניה האינפלציה מרימה קצת את הראש, באופן בולט כתוצאה ממגזר השירותים, ולמרות קיצוץ במחירי החשמל. "זה מביא גם להתמתנות בציפיות להורדת ריבית. אבל כפי שכבר יצא לנו לראות במקומות אחרים, על פי נתוני המכירות הקמעונאיות, גם פה זה כבר מגיע על חשבון הצרכן".
מלבד זאת, האסטרטג הראשי במזרחי טפחות מתייחס לנתוני ארה"ב ומציין כי ה-Hard data לפעילות הכלכלית בארה"ב המשיכו להציג תמונה רכה יותר. "ביום שישי זה היה תורם של נתוני הקריאה המקדמית להזמנות מוצרים בני קיימא. הנתון הקודם, לחודש מרץ, ספג עדכון משמעותי כלפי מטה, כך שכעת זה הציג עלייה חודשית של 0.8% בלבד, לעומת צמיחה של 2.6%, עד כה", הסביר פנינג.
לטענתו, רוב, אם כי לא כל, העדכון השלילי הזה זכה לפיצוי בנתון החדש, של אפריל, אשר מצביע על צמיחה נאה של 0.7% במהלך החודש. למרות זאת, בראייה שנתית, הסדרה הזו, ממשיכה להצביע על קיטון של 0.9%. 
"אל מול זה, כושר הייצור עצמו ממשיך להצביע על שיפור במהלך החודש, כאשר משלוחי הטובין המיוצרים עלו ב-0.4% באפריל", ציין פנינג. על אף זאת, לאחר ירידה של 0.3% במרץ, כמו נתון ה-Capacity Utilization של הייצור התעשייתי, אשר פורסם לאחרונה, פנינג מציין שהבנק מעריך כי צד ההיצע לא יתקשה לעמוד בביקושים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה