השוק

ביג מרכזי קניות: הפדיונות בישראל צמחו בכ-12.2%, עלייה ברווחים

הכנסות החברה בניהולו של חי גאליס צמחו בכ-17.5%, והסתכמו בכ-513 מיליון שקל. ה-NOI וה-FFO האמירו ב-19% ובכ-9% בהתאמה. עד תום השנה תושלם הקמתם של חמישה מרכזי קניות חדשים. המשנה למנכ"ל אסף נגר: "בימים בהם המשק הישראלי מתמודד עם אתגרים גיאופוליטים מורכבים, פיזור הפעילות מקטין את הסיכונים"
מערכת ice | 
חי גאליס מנכ"ל BIG (צילום יח"צ)
ביג מרכזי קניות פותחת את שנת 2024 עם המשך צמיחה בנתונים התפעוליים. החברה פרסמה היום (רביעי) את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון, ולפיהם ההכנסות צמחו בכ-17.5% לכ-513 מיליון שקל. לדברי החברה, עיקר הגידול נבע מעלייה בהכנסות אפי נכסים, המשך הרחבת הפעילות של ביג באירופה (רכישת נכסים בפולין, במונטנגרו ובסרביה והשלמת שתי הרחבות של מרכזים קיימים בסרביה) ומעלייה ריאלית ואינפלציונית בהכנסות שכ"ד ודמי ניהול.
ה-NOI ברבעון צמח בכ-19% לכ-383.3 מיליון שקל. ה-FFO גדל בכ-9% לכ-208 מיליון שקל. החברה סיימה את הרבעון הראשון לשנת 2024 עם עלייה ברווח הנקי לכ-134.7 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-129.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת. שיעור התפוסה בנכסים בישראל עומד על 100% בקירוב, באירופה על כ-96%.
"אנחנו מסכמים את הרבעון הראשון של 2024 עם המשך צמיחה בהכנסות, ב-NOI וב-FFO", בירך המשנה למנכ"ל אסף נגר. "זאת, למרות אתגרי התקופה המרובים. פדיונות השוכרים במרכזי ביג בישראל רשמו ברבעון הראשון גידול חד, עדות נוספת למיצוב החזק של תיק הנכסים שלנו וכן לעוצמה של המודל העסקי של ביג".
פדיונות מרכזי ביג בישראל צמחו בתקופה של ינואר עד אפריל בכ-12.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. פדיונות מרכזי ביג באירופה צמחו ברבעון הראשון ב-9.6% ואפי נכסים ברומניה צמחו גם כן בשיעור של כ-9%. ההון העצמי המיוחס לבעלי מניות ביג חצה את הרף של 11 מיליארד שקל.
החברה צפויה לסיים ב-2024 את הקמתם של חמישה מרכזי קניות חדשים בגלילות, כרמי גת, גדרה, אור עקיבא וכפר החורש ושתי הרחבות במרכזים באשדוד ובבאר שבע. תרומת המרכזים כאמור בתוספת מגדל המשרדים בגלילות שצפוי להיפתח במחצית הראשונה של 2025 בתפוסה מלאה צפויה להגדיל את ה-NOI של החברה בהיקף של כ-160 מיליוני שקל.
 
בנוסף, החברה החלה בהקמת המתחם ביג פאשן פ"ת (שלב א'), שהשלמת הקמתו צפויה ב-2028, והוא צפוי לתרום לחברה תוספת NOI באיכלוס מלא של כ-200 מיליון שקל בקירוב. "במתחם קניאל בפתח-תקווה השלמנו את שלב הדיפון והחפירה ואנחנו מתקדמים בהקמת שלב א' בפרויקט משמעותי זה, שלאחרונה הושק רשמית וזוכה לביקושים חזקים מצד כל השוק הקמעונאי בישראל", הסביר נגר.
"בימים אלו בהם המשק הישראלי מתמודד עם אתגרים גיאופוליטים מהמורכבים שידענו, פיזור הפעילות שלנו על פני מספר מדינות שנהנות משיעורי צמיחה חזקים ומהשקעות זרות בהיקפים משמעותיים, מפחית את הסיכון בפעילות החברה בצורה דרמתית ויוצר איזון בריא הרבה יותר לצד פוטנציאל צמיחה והשבחה יוצאי דופן", סיכם נגר.
לדבריו, "אנחנו ממשיכים להתנהל פיננסית באופן שמרני תוך הקפדה על רמת נזילות גבוהה, פריסת חוב אופטימלית וקווי אשראי זמינים בהיקף של מעל מיליארד שקל. זאת, בנוסף להסכמי ליווי  בגין הפרויקטים שבהקמה ולנכסים לא משועבדים בהיקף מצרפי של מיליארדי שקלים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה