השוק

מליסרון תחלק דיבידנד ב-80 מיליון שקל, הרווח הנקי זינק ב-44%

הפדיונות בקניוני החברה בחודשים ינואר-אפריל 2024 צמחו בכ-15% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, תוך גידול של כ-7% בכמות המבקרים. ה-NOI וה-FFO עלו בכ-9%. היו"ר ליאורה עופר בירכה על התוצאות: "ביטוי למימוש אסטרטגיית החברה, ולחיזוק ליבת הפעילות בעולמות מרכזי הקניות והמשרדים"
מערכת ice | 
אופיר שריד מנכ"ל מליסרון (צילום רמי זרנגר, Peled Studios)
חברת מליסרון, בניהולו של אופיר שריד, דיווחה הבוקר (רביעי) על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2024, המלמדות על שיפור בפרמטרים התפעוליים - גידול ב-NOI וגידול ב-FFO, עלייה דו-ספרתית בפדיונות בקניונים, ועלייה חדה ברווחי החברה.  הפדיונות בקניוני מליסרון בחודשים ינואר-אפריל 2024 צמחו בכ-15% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, תוך גידול של כ-7% בכמות המבקרים בקניונים.
העלייה המתמשכת בפדיונות ובכמות המבקרים בקניונים תרמה גם לעלייה הממוצעת של כ-7% בדמי השכירות הריאליים בגין חוזים חדשים וחידושי חוזים, זאת בהמשך לעלייה של כ-10% בשנת 2023. ה-NOI המיוחס לבעלים ברבעון הראשון של שנת 2024 עלה בכ-9% ל-353 מיליון שקל, בהשוואה ל-325 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. להערכת החברה, בסוף השנה יעמוד קצב ה-NOI השנתי המיוחס לבעלים על כ-1.58 מיליארד שקל.

ה-FFO ברבעון הראשון של שנת 2024 עלה בכ-9% לכ-265 מיליון שקל, בהשוואה לכ-243 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – בעיקר כתוצאה מהגידול האמור ב-NOI, מירידה בהוצאות הריבית הריאלית, מקיטון בהוצאות הנהלה וכלליות ושיווק, להערכת החברה, בסוף השנה יעמוד קצב ה-FFO השנתי על כ-1.21 מיליארד שקל, בהתחשב בפרויקטים חדשים, תוספת צפויה מנכסים קיימים ואכלוס שטחים פנויים (לא כולל תרומת פעילות המגורים שאינה נכללת ב-FFO). 


ביל"ו סנטר (צילום ארכיון: יוסי אלוני/פלאש 90)
בשורה התחתונה, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה ברבעון הראשון של שנת 2024 עמד על כ-244 מיליון שקל, עלייה של כ-44% בהשוואה לכ-170 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות לרבעון הראשון של שנת 2024 עלה לכ-10.67 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-10.55 מיליארד שקל בסוף שנת 2023. 
לחברה נזילות פיננסית גבוהה הבאה לידי ביטוי ביתרות מזומנים ושווי מזומנים ותיק נכסים פיננסיים של למעלה מ-1.7 מיליארד שקל, לצד מסגרות אשראי מחייבות שאינן מנוצלות בסך של כ-500 מיליון שקל. בתוך כך, בחודש פברואר השנה העלתה חברת הדירוג מעלות S&P את תחזית הדירוג של מליסרון מ'יציבה' ל'חיובית', תוך אשרור דירוג המנפיק של החברה ברמה של 'ilAA-'. במקביל לפרסום הדוחות, הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בסך של 80 מיליון שקל.
מליסרון מתמחה בהקמה, החזקה וניהול של קניונים ומתחמי משרדים ופארקי הייטק הממותגים תחת השם "עופר". בבעלות החברה ובניהולה 29 נכסים מניבים בשטח כולל של כמיליון מ"ר בתוספת 28,000 מקומות חנייה. שטחי ההשכרה מאוכלסים בשיעורי תפוסה. כמו כן פועלת מליסרון בתחום הנדל"ן למגורים באמצעות חברת אביב ייזום המתמחה בייזום ובנייה למגורים ובפרויקטי התחדשות עירונית והמוחזקת על ידיה במשותף עם קבוצת אביב.

ליאורה עופר. צילום: ורדי כהנא, shutterstock
יו"ר מליסרון, ליאורה עופר מסרה בעקבות התוצאות: "מליסרון ממשיכה להציג צמיחה ותוצאות פיננסיות טובות גם ברבעון הראשון של שנת 2024. תוצאות אלו הן ביטוי למימוש אסטרטגיית החברה, לחיזוק ליבת הפעילות בעולמות הקניונים והמשרדים, לצד קידום ופיתוח מנועי צמיחה חדשים, בין השאר תחום המגורים, בו אנו פעילים באמצעות חברת  אביב ייזום. בימים אלה ממשיכה מליסרון בפעילות הייזום, ההשבחה והפיתוח של נכסיה כדי להבטיח את המשך צמיחת החברה. התקופה הנוכחית בישראל היא מורכבת וכואבת, אך לצד זאת אנו ממשיכים לחזות באיתנות המשק ובחוסן האזרחי, ומייחלים לימים של ביטחון, שקט וצמיחה למשק ולחברה הישראלית".
אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון חיזק את דבריה. "הרבעון הראשון של השנה התאפיין בתוצאות יוצאות דופן בתחום המסחר עם גידול של 15% בפדיונות בקניוני החברה בחודשים ינואר-אפריל. אנו מאמינים כי זהו ביטוי לחוסן שלנו כעם החפץ חיים. מליסרון ממשיכה להציג צמיחה במדדים התפעוליים, עם עלייה של כ-9% ב-NOI המיוחס לבעלים, צמיחה של כ-9% ב-FFO, ועלייה של כ-44% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות. אנו ממשיכים בבנייה ובאכלוס הפרויקטים שנמצאים בהקמה, ובהם מגדל A בפרויקט LANDMARK  בתל אביב, שהקמתו הסתיימה באפריל וששיעור שיווק השטחים להשכרה בו עומד כבר עתה על כ-92%. החברה ממשיכה בהקמת מגדל B בפרויקט LANDMARK, הכולל 42.5 אלף מ"ר משרדים, שטחי מסחר ו-116 יח"ד".
"בפעילות הייזום למגורים, החלה אביב ייזום (המוחזקת ב-50% על ידי החברה) בשיווקם של ארבעה פרויקטים משמעותיים במרכז הארץ בהיקף כולל של 510 יח"ד ונערכת לתחילת הקמתם. בשלב המכירה המוקדמת נמכרו תוך תקופה קצרה 54 יח"ד אשר יניבו לאביב ייזום תמורה כוללת של כ-180 מיליון שקל. אנו מחזקים את חיילי צה״ל וכוחות הביטחון, שנלחמים להחזיר את הביטחון והשקט לאזרחי ישראל, משתתפים בצער משפחות החללים, מאחלים החלמה מהירה לפצועים ומייחלים לשובם של כל החטופים במהרה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה