השוק

אפי נכסים: הרווח התפעולי זינק ב-25% - והסתכם ב-222 מיליון שקל

החברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון, בו הרווח המיוחס לבעלים הסתכם בכ-59 מיליון שקל למול הפסד של כ-81 מיליון שקל בזה המקביל אשתקד. לפי תחזית החברה, ה-NOI צפוי להגיע לקצב שנתי של כ-1.09 מיליארד שקל. המנכ"ל אבי ברזילי: "חרף אי הוודאות הגלובלית, אנו מציגים ביצועים טובים"
מערכת ice | 
אבי ברזילי מנכ"ל אפי נכסים (צילום תמר מצפי, shutterstock)
חברת הנדל"ן אפי נכסים דיווחה אתמול (שלישי) על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2024. הרווח המיוחס לבעלים הסתכם ברבעון בכ-59 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-81 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה מעדכנת על צמיחה דו-ספרתית בפרמטרים התפעוליים העיקריים עם עליה של כ-25% בהכנסה התפעולית נטו (NOI) ושל כ-21% ברווח הנקי (FFO).
ה-NOI הסתכם ב-222 מיליון שקל, לעומת כ-178 מיליון שקל אשתקד. לדברי החברה, הגידול נובע בעיקר משיפור בביצועי הפרויקטים השונים והשלמת פרויקטים במהלך שנת 2023 שהשפעתם באה לידי ביטוי השנה. החברה מעריכה שעם השלמת האכלוס של מספר פרויקטים שהסתיימו לאחרונה וטרם הניבו באופן מלא ברבעון הראשון של השנה (וביניהם פרויקט לנדמרק בתל אביב) צפוי ה-NOI להגיע לקצב שנתי של כ-1.05 מיליארד שקל.
החברה מקימה בימים אלה מספר פרויקטים שעם השלמתם צפוי קצב ה- NOI השנתי להגיע ל-1.26 מיליארד שקל. ה-FFO ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ- 95.5 מיליון שקל לעומת כ-79.1 מיליון שקל אשתקד. הקצב השנתי של ה-FFO עומד על כ- 382 מיליון שקל. העלייה לעומת אשתקד נובעת כאמור מאכלוס פרויקטים, עליה בתפוסות ועלית שער האירו ביחס לשקל אשר קוזזה בצורה ניכרת כתוצאה מהעלייה בהוצאות המימון של החברה.
החברה מעריכה שעם השלמת האכלוס של מספר פרויקטים שהסתיימו לאחרונה, וטרם הניבו באופן מלא ברבעון הראשון של השנה, צפוי ה- FFO להגיע לקצב שנתי של כ-501 מיליון שקל. עם השלמתם של הפרויקטים שהחברה מקימה בימים אלה צפוי ה-FFO להגיע לקצב שנתי של כ-641 מיליון שקל. 
 

אבי ברזילי, מנכ"ל החברה: "אנו מדווחים גם ברבעון הזה על גידול משמעותי של למעלה מ-20% ב-NOI וב-FFO וזאת כתוצאה מעליה בתפוסות הנכסים הפעילים ואכלוס נכסים נוספים, ואנו צופים שמגמה זו תמשך גם ברבעונים הבאים. לאחרונה החל אכלוסו של השלב הראשון בפרויקט הדגל לנדמארק בתל אביב". 
"הבניין, ששטחו כ-100 אלף מ"ר, שווק כמעט במלואו והשפעתו על הדוחות הכספיים של החברה תהיה מהותית. בנוסף, השלימה החברה מספר פרויקטים נוספים בבלגרד, פראג ובוורשה ותרומתם של פרויקטים אלה צפויה לבוא לידי ביטוי ברבעונים הבאים. בחודשים הקרובים צפויה השלמתם של פרויקטים נוספים בבלגרד, וורשה ובוקרשט והם ישפיעו על התוצאות בעתיד הקרוב. חרף אי הוודאות הגלובלית, אנו מציגים ביצועים טובים הודות לתיק הנכסים האיכותי והמגוון של החברה, ואנו פועלים לשמור על מגמה חיובית זו גם בעתיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה