השוק

קסטרו סוגרת רבעון: המכירות זינקו ב-15%, הכנסות של כ-435 מיליון שקל

קבוצת האופנה הישראלית דיווחה על רווח נקי של 3.9 מיליון שקל, ותזרים מזומנים של כ-60.4 מיליון שקל. לאחרונה נפתחו חנויות דגל של הודיס וטופ-טן בקניון עזריאלי. הרשת מונה גם 7 סניפים ודוכנים בחו"ל. המנכ"ל יאיר אוחיון: "ממשיכים להשקיע בפיתוח והרחבת פעילות מגוון המותגים"
מערכת ice | 
יאיר אוחיון מנכל קבוצת קסטרו הודיס (צילום רן כהן, אסיה רביבו)
קבוצת קסטרו-הודיס מדווחת היום (חמישי) על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2024, ומציגה צמיחה של כ-14.3% בהכנסות לכ-434.6 מיליון שקל לעומת כ-380.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה משתקפת בהכנסות שלושת מגזרי הפעילות של הקבוצה: תחום אופנת ההלבשה צמח בכ-11%, תחום אביזרי האופנה צמח בכ-20% ותחום הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-44% 
המכירות בחנויות הזהות של הקבוצה גדלו בכ-15% והסתכמו בכ-388.2 מיליון שקל בהשוואה לכ-337.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקבוצה עברה להציג רווח תפעולי ברבעון הראשון שהסתכם בכ-20.8 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של כ-33.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
 
הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם בכ-3.9 מיליון שקל לעומת הפסד נקי בסך כ-31.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ב-12 החודשים האחרונים הקבוצה הציגה רווח נקי בסך של כ-78 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם לסך של כ-60.4 מיליון שקל לעומת תזרים מפעילות שוטפת בסך של כ-14.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הקבוצה ממשיכה בפיתוח כלל המותגים בהמשך לאסטרטגיית הצמיחה שלה: לאחרונה נפתחו חנויות דגל של הודיס וטופ-טן בקניון עזריאלי; בחודשים הקרובים צפויות להיפתח חנות דגל של הודיס בדיזנגוף סנטר וחנויות נוספות של אורבניקה, קסטרו, איב רושה וקיקו מילאנו. נכון למועד פרסום הדוח, מונה רשת חנויות הקבוצה 346 חנויות ודוכנים בישראל, כמו גם 7 חנויות ודוכנים בחו"ל.
יאיר אוחיון מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס מסר בעקבות פרסום הנתונים: "אנו שמחים לסכם רבעון נוסף של צמיחה שבו הציגה הקבוצה גידול של כ-15% במכירות החנויות הזהות ומעבר לרווח בשלושת מגזרי הפעילות שלה. תוצאות הרבעון הראשון השנה משקפות את הביקושים הערים למותגי הקבוצה לצד המשך יישום צעדי ההתייעלות ומעידות על הצגת רווח תפעולי ורווח נקי זה הרבעון הרביעי ברציפות".
"ב-12 החודשים האחרונים הרוויחה הקבוצה כ-78 מיליון שקל. אנו מציגים ירידה של כ-31 מיליון שקל ביתרות המלאי ברבעון הראשון לעומת תקופה מקבילה אשתקד ואיתנות פיננסית גבוהה ומצפים להמשך שיפור בשיעורי הרווחיות בשנת 2024", מוסיף אוחיון. "פעילות האי-קומרס צוברת תאוצה ולצד טיוב מצבת החנויות של המותג 'קסטרו', אנו ממשיכים להשקיע בפיתוח והרחבת פעילות מגוון המותגים של הקבוצה. רשת קרולינה למקה מגדילה נתח שוק בתחום האופטיקה".
"אנו ממשיכים לפרוס בהצלחה את המותג אורבניקה ואת חנויות הקונספט החדשות של הודיס וטופ טן", המשיך אוחיון. "במקביל, נמשכת פריסת חנויות של איב רושה שממשיכה בפיתוח המואץ וצפויה לפתוח השנה כ-6 מיקומים חדשים. בימים אלה אנו מקימים את זרוע חו״ל עם הובלת המותג איב רושה, מותג הביוטי המוביל בצרפת, בבלעדיות בארה"ב. אנו רואים במהלך זה בניית ערוץ צמיחה ומקור רווח עתידי נוסף לקבוצה". 
 
אוחיון הוסיף: "הקבוצה נמצאת עם נזילות גבוהה המאפשרת לה לצלוח את אתגרי התקופה בצורה טובה. יתרות המזומנים ושווי מזומנים של הקבוצה ליום 31 במרץ מסתכמים בכ-242 מיליון שקל, לקבוצה עודף מזומנים על חוב פיננסי בסך של כ-102 מיליון שקל ובנוסף לקבוצה הון חוזר חיובי בסך של כ-274.6 מיליון שקל. לקבוצה תוכנית אסטרטגית מבוססת להמשך צמיחה ואנו ממשיכים לפעול למיקסום המכירות והרווחיות בכל המותגים". 
הפדיון החודשי הממוצע למ"ר של כלל מותגי הקבוצה בפעילותה בישראל הסתכם ברבעון הראשון לשנת 2024 בכ-1,664 שקל לעומת כ-1,433 שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון הראשון לשנת 2024 צמח בכ-26.6% והסתכם בכ-231.7 מיליון שקל (כ-53.3% מהמחזור) לעומת רווח גולמי של כ-183 מיליון שקל (כ-48.1% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה