בריאות
שוק משקפי השמש בישראל צמח ב-2%, מי הרשתות שמחזיקות כ-50% מההכנסות?
מדד הסיכון של הענף אמנם עדיין נמוך באופן יחסי, אך נמצא במגמת עלייה. כיום פועלים בישראל כ-1,170 סניפים של חנויות, כאשר כ-47% מהם שייכים לרשתות. לצד גידול מתון בשנה החולפת, הנתונים מציגים החרפה בתחרות, עם כניסתה לשוק של הרשת הבינלאומית "סאנגלאס האט" מקבוצת FOX
שוק משקפי השמש בישראל רשם צמיחה של 2% בשנת 2023, עם הכנסות של 738 מיליון שקל, כך עולה מנתונים שמפרסמת חברת המידע העסקי Coface BDi. לדברי יואל אמיר, מנכ"ל החברה, "השנה חל גידול מתון בהכנסות השוק, בעיקר בשל המלחמה שהביאה לירידת משמעותית במכירות משקפי שמש בחודשים אוקטובר-נובמבר".
"בשנים האחרונות אנו עדים למגמת העמקת החדירה של משקפי שמש בקרב בני נוער, בין היתר בשל השימוש הגובר ברשתות החברתיות התורמת לגידול בהכנסות השוק", הוסיף אמיר. הנתונים מראים גם החרפה בתחרות השנה, עם כניסתה לשוק של הרשת הבינלאומית "סאנגלאס האט" מקבוצת FOX והתרחבות רשת "אירוקה" שנרכשה על ידי סופר פארם ב-2022.
כיום פועלים בישראל כ-1,170 סניפים של חנויות אופטיקה, כאשר כ-47% מהם שייכים לרשתות. חמש השחקניות המרכזיות - קרולינה למקה, אירוקה, אופטיקנה, סאנגלאס האט ואופטיקה הלפרין - מחזיקות ב-416 סניפים, שמהווים כ-35% מכלל הסניפים ואחראיות ל-45% עד 50% מהכנסות השוק.
עוד ב-
מרבית המכירות (65%-70%) מתרכזות בין החודשים מרץ לאוקטובר. עם זאת, בשנים האחרונות הפכו משקפי השמש לפריט אופנתי הנרכש לאורך כל השנה. הדוח מציין גם כי על אף הצמיחה, מדד הסיכון העסקי של שוק האופטיקה (הכולל גם משקפי ראייה, עדשות ותמיסות מגע) עדיין נמוך יחסית לכלל המשק, אם כי נמצא במגמת עלייה לנוכח אי-הוודאות הכלכלית.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה